Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Lēts transports mazajām kravām

Skatot Skandināvijas valstu pilsētu ielu attēlus, uzmanību piesaista, cik daudz cilvēku pārvietojas ar kravas pārvadāšanai paredzētiem divriteņiem. Lielajās riteņbraucēja priekšpusē izvietotajās kulbās bieži sasēdināti arī pirmsskolas vecuma bērni. Mums tas šķiet dīvaini, pat bīstami, bet valstīs ar lielāku riteņbraukšanas pieredzi nekā mums - vispareizākā pieeja, jo krava vai bērns brauciena laikā vienmēr labi pieskatāms, transports patērē tikai muskuļu enerģiju un arī dabu nepiesārņos atšķirībā no auto.

Pasaulē Cargo jeb kravas velosipēdu lietošanas tradīcija spēcīgi attīstījusies Dānijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Vācijā, Nīderlandē un citviet. Dāniju pat var uzskatīt par kravas velosipēdu dzimteni un līderi to izmantošanā. Savukārt Latvijā to popularitāte sāk pieaugt tikai pēdējā laikā - savā darbā tos izmanto velokurjeri un DPD pasts, ir atsevišķas ģimenes, kas šādus velosipēdus iegādājušās bērnu vešanai uz bērnudārzu, nupat kampaņas bukletu pārvadāšanai tādu iegādājušies projekta PTP-Cycle rīkotāji.

Velokurjers Jānis Belecks šādu transporta līdzekli izmanto dienesta vajadzībām. Kā atzīst Jānis, kravas velosipēds jebkuram uzņēmumam nodrošina ne tikai efektīvu piegādi, bet arī publicitāti - kamēr to ir samērā maz, katram tiek pievērsta īpaša uzmanība. «Pilsētvidē velosipēds ar piekabi ir ļoti izdevīgs risinājums, jo netraucē auto radītie sastrēgumi. Veicot savus ikdienas kurjera pienākumus, varu sūtījumu pievest pie pašām durvīm, tāpat atšķirībā no saviem kolēģiem, kas sūtījumus piegādā ar auto, autostāvvietu trūkums nav kavēklis,» stāsta kurjers.

2011. gadā Polijā Jānis Belecks pārstāvējis Latviju pasaules velokurjeru čempionātā un ieguvis čempiona titulu tieši Cargo jeb kravas disciplīnā, kuras ietvaros pēc iespējas ātrāk ir jāpārvadā dažādi lielgabarīta sūtījumi.

Jānis gan atzīst, ka «šis divriteņa veids pagaidām nav īsti piemērots Latvijas ceļiem, jo ietves tiem ir pārāk šauras, bet autobraucēji pie šādiem velosipēdiem nav raduši. Protams, nozīmīgi ir apgūt tā manevrēšanas tehniku, jo, piemēram, es pārvietojos ar tādu kravas velosipēdu, kurā paredzēts ievietot līdz pat 100 kg svara. Mēdz būt arī piekabes, kuras piemērotas lielākiem tilpumiem, bet tad ievērojami mainās tā vadīšanas spēja».

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mūžībā devies Andorijs Dārziņš

Andorijs Dārziņš 16.01.1953. – 17.11.2024. Atvadīšanās piektdien, 22. novembrī, plkst. 14.00 Rīgas Kremācijas centra mazajā zālē. Tuvinieki








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?