Vara kabeļu piesavināšanās atstājusi bez elektrības veselus rajonus, nozagtā metāla dēļ daudzviet paralizēta vilcienu satiksme. Šādi nodarījumi ik gadu valstij rada ap 770 miljoniem britu mārciņu (aptuveni 615 miljoni latu) lielus zaudējumus, aģentūrai Reuters norādījis par metāla zādzību apkarošanu atbildīgās policistu asociācijas pārstāvis Pols Krauters. Netiek saudzētas pat notekūdeņu lūkas un baznīcu skārda jumti. «Tā ir cīņa, kurā šobrīd negūstam uzvaru.»
Briti cer padarīt metāla zādzību ierobežošanu par vienu no galvenajām prioritātēm, iesaistot pārkāpumu novēršanā ne vien policiju, bet arī likumdevējus un metāllūžņu uzpircējus. Policija rosina uzpircējiem piešķirt speciālas licences, lai sekmētu biznesa likumības pārraudzību. Tiesībsargājošās iestādes cer, ka izdosies ieviest sistēmu, kas metāla nodevējiem liktu pierādīt, ka tas ir viņu īpašums.
Tirgū prognozē nerimstošu metāla cenas kāpumu, tas draud ar jaunu zādzību uzliesmojuma vilni. Policija meklē problēmas ilgtermiņa risinājumus. Pavīdējusi ideja metālu daudzviet aizstāt ar citiem materiāliem. Piemēram, garnadžu iecienītās notekūdeņu lūkas turpmāk varētu izgatavot no plastmasas.
Tomēr lielākās raizes sagādā dzelzceļa satiksmes un elektrības piegādes traucējumi, ko rada kabeļu zādzības. «Viens no iespējamiem variantiem ir vara vietā izmantot optiskās šķiedras [kabeļus]. Nelaime ir tā, ka zagļi tos neatšķir. Tie izplēš kabeļus, nezinot, ka tie ir no optiskās šķiedras, un nodara lielus zaudējumus,» aģentūrai Reuters uzsvēris P. Krauters.
Britu dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs Network Rail jau spēris soļus, lai nodrošinātu īpašuma aizsardzību. Daudzos posmos kabeļi tiek iebetonēti. Tomēr tas ir īstermiņa risinājums, jo šādiem kabeļiem nepieciešami bieži atjaunošanas darbi.