«Līdz šim lielākos kruīza kuģus pieņēma vai nu Centrālajā terminālī, kur visiem pasažieriem nācās iet pāri sliedēm un šķembu kalniem, lai tiktu uz centru, vai Krievu salā, kur viņiem bija jālien pāri dēļu krāvumiem,» stāsta Rīgas Pasažieru termināla tehniskais direktors Jānis Dzērvītis. Upes dziļums pasažieru ostas tuvumā līdz šim lielākiem kuģiem bija nepietiekams, tas kavēja kruīza tūrisma attīstību, tādēļ pieņemts lēmums šogad ostu padziļināt. J. Dzērvītis nezina teikt, cik daudz laika vēl vajadzēs. Uzdevums ir upi izrakt līdz 9 metru dziļumam vismaz 400 metru platumā, lai 300 metru gari kruīza kuģi spētu piestāt pie Vanšu tilta un pienācīgi apgriezties.
Padziļināšanas darbus veic un finansē Rīgas brīvosta, taču tās sabiedrisko attiecību speciāliste Anita Leiškalna nevar atbildēt, cik tas izmaksā. «Konkrēti neviens nepateiks. Ostas padziļināšana ir lielāks projekts, un darbi notiek tā ietvaros,» atbild ostas pārstāve.
Pirms vairākiem mēnešiem brīvostas valdes priekšsēdētāja un pilsētas vicemēra Aināra Šlesera (LPP/LC) vadītā Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padome nolēma, ka nākotnē kruīza kuģu piestātne jāizveido arī Ķīpsalā, pagaidām gan ostas valdē lēmums par to vēl neesot pieņemts un turpinās projekta izpēte, teic A. Leiškalne.