Laika ziņas
Šodien
Skaidrs

Par maz ceļa zīmju

Aldis Bite

Pēdējos gados ievērojami palielinājies šoferiem nepieciešamo informējošo zīmju skaits Rīgas ielās pie tiltiem un maģistrālo ielu krustojumiem, taču līdz Rietumeiropas lielpilsētu satiksmes organizācijai vēl tāls ceļš ejams.

«Dienvidu tilts neapstrīdami ir satiksmes objekts, kas, par spīti vēl nenodotajai 4. kārtai, modernākus padara Rīgas vaibstus. Diemžēl jāsecina, ka ne visi ielu pieslēgumi šim tiltam ir veiksmīgi. Manuprāt, vispār ceļu un tiltu būvētāji Latvijā sirgst ar pārmērīgi skopu ceļa zīmju izvietošanu. Mums trūkst zīmju, kas ziņo par virzienu, joslu maiņu, ceļa sašaurinājumu pirms nozīmīgiem satiksmes objektiem - krustojumiem, tiltiem, viaduktiem. Minēšu spilgtu piemēru. Maskavas ielā, braucot centra virzienā, pirms Dienvidu tilta ir ar luksoforu regulējams krustojums. Ja vēlaties, braucot no centra puses, pagriezties, lai uzbrauktu uz Dienvidu tilta, jāieņem labā braukšanas josla. Savukārt pa Maskavas ielu braucošie iebrauc krustojumā un nevienu citu nelaiž. Līdzīga situācija ir arī tiem, kas vēlas no Maskavas ielas nokļūt kreisā malējā joslā, lai pārbrauktu pāri tiltam un dotos Pārdaugavas, Iecavas un Bauskas virzienā. Katru dienu braucu pa Dienvidu tiltu un nespēju vien nobrīnīties par satiksmes organizāciju uz tā, pie tā un ap to! Zinu, ka uz tilta jābūt ļoti uzmanīgiem pat tiem, kas zina katras joslas un nobrauktuves ceļu no galvas. Diemžēl vietās, kur uz tilta saplūst uzbrauktuves vai nobrauktuves, visiem būtu jābrauc ne ātrāk par 50 km/h, jo mašīnām, lai nejauši nepaliktu nepareizā joslā, strauji, proti, laikus jāpārkārtojas no vienas joslas otrajā vai trešajā. Sastrēguma stundās šķiet, ka esmu nonācis kādā Indijas pilsētā, kur priekšroka tiek dota ātrākajam un nekaunīgākajam. Visiem īsā ceļa posmā ir jāpaspēj pārkārtoties, pat šķērsot 2-3 joslas, lai nonāktu vajadzīgajā joslā. No tiesas neapskaužu tos, kas pirmo reizi šķērso Dienvidu tiltu,» AutoDienai izklāsta lasītājs Arvils.

To, ka lasītājam ir taisnība, apliecinās ikviens autovadītājs, kas ikdienā lieto šo tiltu. Pērnajā ziemā pēc masveida avārijām tika ierobežots braukšanas ātrums, bet šogad tā pa īstam nav snidzis un visas vecās likstas aizmirsušās. Gluži kā ātruma ierobežojumi un papildu ceļa zīmju uzstādīšana.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Bez nosaukuma

Guntars Pulss
Autožurnālists
Dienvidu tilts prasa katram autovadītājam izstrādāt savus braukšanas ieradumus, neļauj lēni ripot un grozīt galvu, vienlaikus ar pirkstu velkot līdzi kartē, tā meklējot pareizo nobrauktuvi. Starp citu, līdzīgi tas ir arī uz pārējiem Rīgas tiltiem. Domāju, nevienam autovadītājam nenāktu par ļaunu, ja, piemēram, Maskavas ielā pirms šī tilta uzbrauktuvēm vēl papildus uzstādītu ceļa zīmes, kas autovadītājiem liktu laikus iekārtoties viņiem vajadzīgajā joslā, lai turpinātu iecerēto maršrutu. Tagad izvēle jāizdara pēdējā brīdī, turklāt jāuzmanās no tramvaja un līdzās braucošajiem auto.

Bez nosaukuma

Ojārs Vētra
Autožurnālists
Dienvidu tilts ar nolūku būvēts tā, lai spētu uzņemt lielu transporta plūsmu, tādēļ no autovadītājiem prasa paaugstinātu uzmanību un precizitāti manevros, kā arī pareizi izvēlētu braukšanas ātrumu. Piemēram, sešpadsmit kilometru garais Ēresunda tilts, kas savieno Zviedriju un Dāniju, arī nebūt nav pārslogots ar ceļa zīmēm. Tiesa, tuvojoties Kopenhāgenas lidostai, ceļa zīmju ir tik daudz, ka tās sāk ņirbēt gar acīm. Nedaudz mazāk to ir Zviedrijas pusē pie Malmes, taču arī tur svešiniekam nav iespēju apmaldīties. Tikmēr Dienvidu tilta viaduktos un nobrauktuvēs trūkst nepieciešamo ceļa zīmju.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?