Pret pašreizējo sistēmu ir daudz pretenziju - katrs pārvadātājs nosaka savas cenas, bieži vien autovadītāji neizsniedz braukšanas biļetes, brauc agresīvi un uzņem vairāk pasažieru, nekā atļauts. Esošā sistēma arī neatbilst jau 2007. gadā pieņemtajai Eiropas Parlamenta un Padomes regulai par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem. Taču pagaidām vēl tikai top koncepcija Rīgas sabiedriskā transporta satiksmes organizācijai. Visticamāk, mikroautobusi netiks izskausti pavisam, taču tos gaida lielas pārmaiņas. Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta Pasažieru pārvadājumu pārvaldes priekšnieks Vitālijs Reinbahs pieļauj, ka nāksies pārskatīt maršrutu tīklu, lai tie nedublētos, kā arī, lai tiktu savienoti mikrorajoni, nebraucot caur centru. V. Reinbahs arī pieļauj, ka mikroautobusus varētu pielīdzināt paaugstināta komforta transportam, tāpēc brauciens varētu būt dārgāks nekā tramvajā vai autobusā, taču arī tas vēl nav skaidri zināms. «Mēģināsim visu darīt pakāpeniski, lai rīdziniekiem nav strauji jāpierod pie izmaiņām,» sola V. Reinbahs, atgādinot, ka galavārds pieder Rīgas domniekiem. Tiek pieļauti divi varianti - izsludināt konkursu vai deleģēt šo pakalpojumu nodrošināt RS, taču vismaz neoficiāli Rīgas satiksmes variants tiek minēts kā reālākais. Jebkurā variantā visus mikroautobusu maršrutus koordinēs viens uzņēmums.
RS pagaidām nav informēta par iespēju pārņemt mikroautobusus savā pārziņā, tāpēc nav izvērtējusi, cik tas varētu izmaksāt, norāda uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis: «Ja nolems, ka tas jādara, tad darīsim, bet nekādi argumenti pagaidām mums nav zināmi.» Rīgas domes opozīcijas deputāts Māris Puriņš (PS) bažījas, vai mikroautobusu nodošana RS nenovedīs pie monopola: «Varbūt nelielā segmentā vajadzētu atstāt kaut kādu konkurences iespēju. Ja būtu veikta analīze, tad būtu pārliecība, kurš risinājums ir labākais. Līdz šim arī biļešu cenu veidošanas politika ir bijusi necaurspīdīga.»