Lai gan oktobra sākumā valdīja rudenīgi un salīdzinoši maigi laikapstākļi, interese par ziemas riepām šogad novērota agrāk nekā iepriekšējos gados. «Jāatzīst, ka pat mazliet nebijām gatavi tādam pircēju pieplūdumam brīdī, kad līdz sniegam jāgaida vai vesels mēnesis,» saka Atlas Riepas veikala vadītājs Pēteris Priede. Tirgotājs uzsver, ka daži autovadītāji pārgājuši uz ziemas riepām pat tad, ja izlēmuši braukt ar radžotu protektoru. Jāpiebilst, ka ziemas riepas ar radzēm atļauts lietot no 1. oktobra, bet obligāti uz ziemas riepām vieglajām automašīnām jāpāriet 1. decembrī.
Savam kolēģim netieši piekrīt arī Premio Express direktors Oskars Krampāns: «Īstais laiks mainīt riepas ir tagad, kamēr nav rindu.» Tomēr vairākums autovadītāju vēl vilcinās ar riepu maiņu, gaidot ziemīgus laikapstākļus.
«Viena daļa jau atnākušo pircēju labprāt izskata jaunākos neatkarīgo auto organizāciju testu rezultātus un pārdomāti izdara izvēli, ņemot vērā gan braukšanas apstākļus, gan testu rezultātus, gan personīgo pieredzi. Cena paliek otrajā plānā. Savukārt otra daļa savlaicīgo pircēju grib izmantot pirmssezonas akciju piedāvājumus, iegādājoties labas, bet pagājušās sezonas modeļu riepas par ļoti izdevīgām cenām,» stāsta P. Priede. Sezonas sākumā lielāks pieprasījums ir pēc dārgākām premium klases riepām, kas pārsvarā ir mīkstās skandināvu tipa riepas bez radzēm. O. Krampāns gan atzīst, kā interese par radžotām riepām pēc pēdējām bargajām ziemām atgriezusies.
Neviens no aptaujātajiem tirgotājiem neparedz ziemas riepu deficītu. Tomēr P. Priede iesaka ziemas riepas savlaicīgi iegādāties tiem auto īpašniekiem, kuru spēkratiem ir retāk sastopama izmēra riepas. Tādi ir apvidus auto, lielo klašu sedani un daži mazie krosoveri.
Kā allaž tirgū atrodamas triju galveno tipu riepas: mīkstās frikcijas riepas, piemēram, jaunā Nokian Nokian Hakkapeliitta R2, cietās jeb t. s. Centrāleiropas tipa riepas, kā Uniroyal MS Plus 77, un radžotās riepas, piemēram, Goodyear Ultra Grip Ice Arctic.