Projekta vadība uzsver, ka tas būtu liels solis uz priekšu alternatīvo energoresursu attīstībā, jo pierādītu, ka lidojums ir iespējams arī bez videi kaitīga piesārņojuma.
Sapnis par lidojumu
Solar Impulse projekta oficiālā prezentācija notika piektdien, bet Dienai bija iespēja jau iepriekš iepazīties ar lidmašīnas būvēšanas gaitu. Dībendorfas lidlauka angārā tapis lidmašīnas prototips, kas jau drīzumā mēģinās pacelties gaisā. Lidmašīnas spārni ir pārklāti ar tūkstošiem saules bateriju šūnu, kas saules enerģiju pārvērtīs elektroenerģijā un darbinās lidmašīnas dzinēju. Lielākais izaicinājums ir nodrošināt lidmašīnas darbību ne tikai dienā, kad spīd saule, bet arī naktī, kad lidaparātam nāksies iztikt ar dienas laikā uzkrāto enerģiju. Projekta autori ir pārliecināti, ka viņu lidmašīna būs spējīga lidot gan dienā, gan naktī.
«Vakar tas bija sapnis. Šodien tā ir lidmašīna. Rīt tas būs atjaunojamās enerģijas vēstnesis,» uzsver viens no Solar Impulse projekta līderiem Bertrāns Pikārs. Savulaik viņam izdevās gaisa balonā aplidot apkārt pasaulei, bet tagad viņš nolēmis atkārtot šo sasniegumu ar saules bateriju lidmašīnu. Paredzams, ka viņš lidos vairākos posmos pārmaiņus ar otru pilotu Andrē Boršbergu, jo lidmašīnā ir vieta tikai vienam pilotam, kuram būtu grūti izturēt vairākas nedēļas ilgo lidojumu. Lidmašīnas vidējais ātrums būs tikai 70 km/h, tādēļ Atlantijas okeāna šķērsošana un citas lidojuma fāzes būs ilgs un nogurdinošs uzdevums. Turklāt lidojuma laikā pilotam būs jālieto skābekļa maska, jo lidaparāts varētu sasniegt līdz pat 8500 metru augstumu.
Motorollera jauda
A.Boršbergs stāsta, ka vērienīgā projekta budžets ir ap 70 miljoni eiro; finansiālu palīdzību snieguši dažādi sponsori, piemēram, Omega un Deutsche Bank. Zinātnieku komandai nākas atdarināt aviācijas pionierus, jo lidmašīnas uzbūvē tiek izmantota pilnīgi jauna koncepcija. Svara ierobežojumu dēļ izmantoti ļoti viegli materiāli. «Visas detaļas, kas nesalūza pārbaudes laikā, tika uzskatītas par pārāk smagām,» joko A.Boršbergs.
Lai gan lidmašīnas spārnu plētums (vairāk nekā 60 metru) ir līdzvērtīgs Airbus pasažieru lidmašīnas spārnu plētumam, saules lidaparāts sver tikai ap 1600 kg jeb aptuveni tikpat, cik parasta automašīna. Milzīgie spārni nepieciešami, lai izvietotu pēc iespējas vairāk saules paneļu, bet pat ar to visu lidaparāts varēs sasniegt tikai vidējam motorolleram līdzvērtīgu jaudu. Tomēr projekta autori uzsver, ka šis lidaparāts pietuvina cilvēci sapnim par nepārtrauktu lidojumu, jo lidmašīnai nevajadzēs degvielu. B.Pikārs uzsver, ka tas būs uzskatāms piemērs cilvēces spējai izbeigt atkarību no fosilā kurināmā.