Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +7 °C
Skaidrs
Svētdiena, 20. oktobris
Leonīda, Leonīds

Savu tiltiņu gaidot

Aldis Bite

Personīgie novērojumi un arvien sarūkošie bēdīgās CSNg statistikas dati liecina, ka autovadītāju tolerance pret gājējiem pieaug, tomēr ir gājēju pārejas, kuras, kā saka, brēktin brēc pēc gājēju tiltiņa vai vismaz luksofora un regulēšanas pogas pie pārejas!

Ceļu policijas un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka Rīgā divas no gājējiem bīstamākajām gājēju pārejām atrodas pa ceļam uz Zolitūdi, Jūrmalu, Mārupi vai Piņķiem - Kalnciema ielas dzelzceļa pārvada abās pusēs. Abas «zebras» izvietojas praktiski pie tilta slīpajām plaknēm, pa kurām notiek intensīva transportlīdzekļu t. s. paātrināšanās vai bremzēšana.

CSDD gatavojas prezentēt vietas, kurās drīzumā uzstādīs stacionāros radarus. Gluži loģiski, ka transportlīdzekļu ātruma mērīšanas iekārtām jābūt arī uz Kalnciema ielas satiksmes pārvada, lai mudinātu šoferus ievērot ātrumu 50km/h. Tomēr tas nebūt nav viss nepieciešamais aprīkojums, lai cilvēki uz šīm pārejām vairs nepakļūtu zem auto riteņiem. «Vai pie Kalnciema tilta neviens nav domājis ierīkot gājēju tiltiņus, vai arī padarīt šīs pārējas par regulējamām? Tad, tām tuvojoties, varētu nospiest pogu, ieslēgt luksoforu un apstādināt automobiļu plūsmu, kuri lielā ātrumā brauc pa divām joslām katrā virzienā,» AutoDienai raksta skolotāja Ilga. Jāpiebilst, ka pie Kalnciema tilta ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits laikā no 2010.-2013. gadam ir visai ievērojams - uz satiksmes pārvada un tā pieejās reģistrēti 24 CSNg ar septiņiem cietušajiem un vienu bojā gājušo.

Apskatot gājēju pārejas pie Kalnciema tilta, AutoDiena secināja - lai gan pie satiksmes pārvada abos virzienos izvietotas gājēju pārejas, transportlīdzekļi satiksmes pārvada lejupceļā nereti pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu. Turklāt darbdienu rītos intensīva auto straume pa Kalnciema ielu plūst iekšā galvaspilsētā no Jūrmalas, bet vakaros - uz šo visiem zināmo kūrortu.

Nevar gan apgalvot, ka Rīgas domes Satiksmes departaments par šīm bīstamajām vietām aizmirsis. Piemēram, pirms Dreiliņu ielas gājēju pārejas uz milzīga dzeltena četrstūra novietota ceļa zīme Gājēju pāreja. Tomēr - varbūt vērts gājēju pārejas pie Kalnciema tilta aprīkot ar regulēšanas pogu un luksoforu?

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Bez nosaukuma

Gājējiem jāmūk no automašīnām

Bez nosaukuma

Guntars Pulss
Auto žurnālists
Loģika, pēc kādas tiek ierīkotas regulējamas vai neregulējamas gājēju pārejas Rīgā, ne vienmēr ir saprotama. Zinu, ka eksistē kāda statistika un prasības par gājēju intensitāti - ja nemaldos, 120 cilvēku stundā, taču neskaidrības paliek. Kā skaidrojams, ka gājēju pārejas ar pogu parādās uz ielām, kuru noslodze nebūt nav tik milzīga? Nu, kaut vai Pērnavas ielas pāreja pie Grīziņkalna un Vārnu ielas! Piekrītu, ka tai liela noslodze ir vasaras laikā, kad sākas Ghetto Games. Bet kā tad pārējā laikā? Tad šo gājēju pāreju izmanto vien Grīziņkalna iedzīvotāji, lai aizietu uz šo parku vai netālo Būvniecības ABC veikalu Ata ielā.

Bez nosaukuma

Ivo Goldmanis
What Car redaktors
Piekrītu, ka pārejas pie Kalnciema tilta ir vienas no bīstamākajām vietām atļautai ielu šķērsošanai Rīgā. Ikdienā uz darbu braucu no Jūrmalas, tādēļ apstiprinu, ka pie šīm pārejām bieži rodas bīstamas situācijas. Gan gājējiem gadās mukt no bremzējošu auto riepu kaukšanas, gan automašīnas savstarpēji saskrienas, jo pieklājīgajam, kas piebremzējis pie gājēju pārējas, kāds distances neievērotājs uztriecas virsū! Iespējams, pie Dreiliņu ielas arī vajag uzstādīt luksoforu ar pogu, taču, ja man būtu teikšana, es uzbūvētu gājēju tiltiņus pāri Kalnciema ielai.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Mūža ilguma maksimums sasniegts

Ļoti iespējams, liela daļa fiziski veselo šā brīža jauniešu nodzīvos līdz 100 gadu vecumam, taču maz ticams, ka bez fundamentālas ārējas iejaukšanās cilvēka ķermeņa darbībā šo robežu izdosies ievēro...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?