Laika ziņas
Šodien
Migla
Sestdiena, 28. decembris
Inga, Irvita, Ivita, Ingeborga

Sedans taupīgiem ļaudīm

Kompaktklases automobiļi ar atsevišķu bagāžnieku bauda ievērojamu popularitāti Krievijā, Austrumeiropā un valstīs, ko pieņemts dēvēt par «jaunajiem» tirgiem. Diez vai tur vainojama nostalģija pēc žiguļiem, drīzāk jau praktiski apsvērumi - bagāžnieka ietilpība un tajā noglabātās kravas relatīvi lielāka drošība. Rietumeiropā retais kāro Renault Megane ar puskubikmetru lielu kasti aizmugurē, tāpēc franči šoreiz izlēmuši iztikt bez Megane sedana un aizstāt to ar pavisam citu auto - Fluence.

Renault no Korejas

Kāpēc gan viss nevarētu palikt pa vecam, un kālab Renault tā tērējas - jauna virsbūve, jauns vārds? Tāpēc, ka Fluence nemaz nav Renault. Automašīna izveidota, par pamatu ņemot Dienvidkorejā ražotu automašīnu Samsung SM3. Lai saprastu, kāpēc Renault meklējis tik tālu, jāzina, ka kompānijas pilnais nosaukums ir Renault Samsung Motors un tā par 70% pieder frančiem. Bāzes modelis izskaidro gan Fluence atšķirīgo dizainu, kurā pie labākās gribas nav nekā no Megane vai Laguna, un iespaidīgos sedana izmērus, kas ievieto Fluence tieši starp šiem Renault modeļiem. Fluence ražo Renault rūpnīcā Turcijā.

Vietas netrūkst

Lai gan pēc motoru izvēles Fluence daudz neatšķiras no rumāņu Dacia - 1,6 benzīns vai 1,5 l dīzelis -, tas tomēr nav tāds mazcenas auto kā Logan. Interjers bez izmaiņām pārcelts no Megane, vien digitālā spidometra vietā Fluence ir parastais, analogais. Instrumentu panelis ir tik slīps, ka, degvielas līmenim tuvojoties «rezervei», jāpaslienas augstāk, lai saprastu, ko īsti rāda bultiņa. Salona aizmugures daļa papildināta ar izvelkamiem saulessargiem durvīs un pie aizmugurēja stikla, taču šīs papildu ērtības tāpat kā brīvroku atslēgšana un dalītā klimata sistēma paredzēta tikai dārgākajai versijai Privilege. Aizmugurē ir ļoti daudz vietas kājām, taču jumta līnija ir zema, tāpēc gariem cilvēkiem jāpiesargās iekāpjot un izkāpjot. 4,62 metrus garā Fluence rumpja noslēgumā atrodas kompaktklases mērogiem milzīgs 530 litru bagāžnieks, ko vēl var palielināt uz aizmugurējo sēdekļu rēķina. Pārsteidzoši, taču demonstrācijas automašīnā nebija rezerves riteņa, tikai «aptieciņa» ar putām. Automobilim, kam lemts braukt ne jau pa priekšzīmīgajām vācu vai franču šosejām, rezerves ritenis ir obligāts, taču Renault to iekļāvis papildaprīkojumā. Toties tajā atrodama tāda greznība kā ksenona lukturi un iebūvētā TomTom navigācija.

Vadība kā elektromobilim

Fluence dižošanās ar zilām spuldzēm ir tikpat lieka kā, piemēram, automātiskā pārnesumkārba, jo šī auto galvenais uzdevums ir būt vismaz tik izturīgam kā Dacia. To varēs pārbaudīt tikai ilgākā laika posmā un arī tad, ja Latvijā izdosies pārdot zināmu skaitu fluenču. Tam nepieciešams kāds autoparka iepirkums, kuru šajos laikos ir tik maz, ka var teikt - nav nemaz. No Renault Fluence iznāktu teicams taksometrs vai lēts dienesta auto ar šoferi, jo tā nav automašīna prasīgam braucējam. Kad iedevu ar Fluence izbraukt Autoakadēmijas instruktoram Jānim Štrausam, kurš dziļi ciena jebkura veida un cenas tehniku, viņa verdikts bija «uz priekšu jau iet», kas cienījamā eksperta gradācijā laikam ir zemākais novērtējums. Renault kaut kā gadījies radīt automašīnu, kas ir totāli atsvešināta no vadītāja, - lai gan sargā to kā acuraugu. Pretizslīdēšanas sistēma pat izslēgta automātiski ieslēdzas atpakaļ, tiklīdz auto sāk kustēties ātrāk par tramvaju. Stūres pastiprinātājs ir pārmēru centīgs, un brīžiem šķiet, ka Fluence jau sasniegusi gaišo, elektrisko nākotni un jau kļuvusi par automobili, kas brauc ar strāvu. Īstenībā tas notiks ne vēlāk par 2012.gadu, kad Renault patiešām sāks sērijveidā ražot elektrisko konceptauto Fluence Z.E. Bet pagaidām jāsamierinās ar benzīna modeļa sintētisko vadību, kura brīžiem rada neomulīgu sajūtu, ka stūrei un pedāļiem nav tiešas saistības ar automašīnas riteņiem un motoru - vadītājs dod komandu, taču tā vēl tiek kaut kur ātri izskaitļota un pārsūtīta caur kādu satelītu. Toties sedanam ir paaugstināts klīrenss, kas palīdz piesnigušās risēs, un Renault Samsung apveltījis to ar ļoti līganu un komfortablu gaitu, kā arī blīvu skaņas izolāciju, ar kādu Dacia un citi mazcenas auto vis nevar palepoties.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cena, Ls

Renault Fluence 1.6
Expression 9187

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?