Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +15 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 27. septembris
Ilgonis, Ādolfs

Simtā izturības pārbaude

Pirmo reizi daudzdienu velobraucienā Tour de France startēs 26 gadus vecais Latvijas profesionālais riteņbraucējs Gatis Smukulis, kurš pārstāvēs Katusha komandu. Pasaules prestižākās riteņbraukšanas sacensības šogad notiks simto reizi. Trīs nedēļu ilgā velomaratona sākums sestdien, tiešraide Eurosport kanālā.

Kādi mērķi un uzdevumi tev būs Tour de France debijas reizē?

Uzvara kādā no Tour de France posmiem ir viens no maniem mērķiem riteņbraukšanā. Šogad to īstenot diezin vai izdosies, lai gan liela nozīme būs tam, kā mūsu komandas braucējiem veiksies kopvērtējumā. Ja kāds cīnīsies par pjedestālu vai uzvaru, tad visas komandas darbs būs pakārtots tikai tam, lai būtu augstāka vieta. Ja mūsu līderim kaut kas noies greizi, būs atvērtais scenārijs, pēc kura posmos citi varēs cīnīties par uzvaru.

Arvis Piziks bija atradis informāciju, ka Katusha līderis Hoakims Rodrigess šogad Tour de France veikšot izlūkošanas manevrus, lai pa īstam pēc gada cīnītos par uzvaru…

Manā rīcībā nav tādas informācijas. Ja tik tiešām Rodrigess izvēlēsies taktiku ar cīņu par uzvaru tikai atsevišķos posmos, es nudien nebūšu apvainojies. Tad es acīmredzot būšu pat priecīgāks.

Jo pašam pavērsies iespēja pacīnīties par augstu vietu posmā?

Jā, tad arī citiem braucējiem būs iespēja cīnīties par augstām vietām kādā no posmiem. Rodrigesam nopietni noskaņojoties uz kopvērtējumu, pārējiem viss darbs būs pakārtots tikai viņam visa velobrauciena laikā.

Savulaik, Tour de France startējot Romānam Vainšteinam, bija skaidri zināms, kuriem posmiem jāpievērš pastiprināta uzmanība. Kad par uzvaru cīnījās sprinteri, galvgalī bija arī Romāns. Kuros posmos tev varētu būt izredzes uz augstāku vietu?

Otrās nedēļas beigās, jo tad situācija jau būs puslīdz skaidra. Gadījumā, ja kopvērtējumā jau būsim dabūjuši «pa kāju» un nebūsim starp līderiem, citas komandas mūs vairs tā neuzmanīs, un būs iespēja iekļūt atrāvienā. Tour de France bēgļi itin bieži līdz finišam paliek nenoķerti. Tas varētu notikt ne līdzenumos, bet vidēji smagos posmos, kuros sprinteriem nav iespējas izpausties.

Tour de France cīņa kopvērtējumā taču notiek tikai individuālajā vērtējumā…

Protams, primārais ir līderu cīņa, bet šogad ieskaites punktus Pro Tour vērtējumā saņemšot arī komandas. Tam būšot nozīme, izsniedzot licences uz nākamo gadu. Jebkurā gadījumā pirmajā vietā ir individuālais vērtējums.

Jūsu komandas vadošais sprinteris ir norvēģis Aleksanders Kristofs. Līdzenumu posmos būs jāpalīdz viņam tikt labā pozīcijā?

Nē, komandas stratēģija nemainīsies - arī līdzenumos būs jāstrādā Rodrigesa labā. Var gadīties spēcīgs sānu vējš vai arī kritiens, un tādos gadījumos komandas līderis nedrīkst palikt atpalicējos. Pagājušajā gadā braucot ar Rodrigesu kopā daudzdienu sacensības, es jau esmu ielāgojis, ka no pirmās līdz pēdējai dienai man ir visu laiku jābūt kopā ar viņu. Jārūpējas, lai viņš būtu grupas galvgalī. Tour de France ir salīdzinoši daudz kritienu, jo sacensības ir ļoti nervozas. Piemēram, līdzenuma posmos pēdējos trīsdesmit kilometros aktivizējas sprinteri un viņu palīgi, notiek cīņa par izdevīgākām pozīcijām pirms izšķirošajiem notikumiem.

Līdzīgs uzdevums ir dots citu komandu tā sauktajiem gregari jeb līderu palīgiem. Visiem vietas grupas galvgalī taču nepietiek…

Pilnīgi pareizi, tāpēc ieguvēji ir vadošie braucēji, kuriem ir spēcīgākas komandas. Kad grupa aktivizējas, temps pieaug tuvu maksimāli iespējamajam. Šādos brīžos iztur tikai spēcīgākās vienības, kuras ilgstoši spēj braukt lielā ātrumā. Lielu iespaidu uz braucējiem atstāj arī apkārt valdošā atmosfēra - skatītāji trases malā un televīzijas pastiprinātā uzmanība. Adrenalīna deva ceļas, jo visi grib nokļūt ekrānā plašas auditorijas uzmanības centrā. Daudzreiz ir pilnīgi skaidrs, ka atrāviens būs lemts neveiksmei, taču braucēji tik un tā cenšas pēc iespējas ilgāk noturēties vadībā, lai tiktu ievēroti.

Izveidojoties labvēlīgai situācijai grupas galvgalī, pirmajā nedēļā drīkstēsi aizbraukt atrāvienā?

Nevarēšu gan. Iesākumā četras dienas brauksim pa Korsikas šaurajiem ceļiem, kuros būs vidēji smagi posmi. Tad arī neviens vēl nebūs noguris un cīņa būs visagresīvākā. Pirmā nedēļa varētu būt arī grūtākā.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?