Neaizmirsa par «paldies»
Topošais čempions uzauga nelielā Rietumvācijas pilsētiņā Hepenheimā Frankfurtes pievārtē galdnieka un mājsaimnieces ģimenē. Bērnībā Sebastiānam bijuši trīs elki, trīs Maikli - Džeksons, Šūmahers un Džordans. Līdzināties slavenajam dziedātājam liegusi nepiemērotā balss, taču pievēršanos autosportam, nevis basketbolam, veicināja viņa tēva Norberta aizraušanās ar sacīkstēm. Sebastiāns kartingā iesēdās jau trīs gadu vecumā, un viņa pirmā trase bijusi mājas pagalmā, izveidota no vecām automašīnu riepām. Fetela tēvs jau agri pamanīja dēla talantu, tāpēc centās dot iespēju viņam to attīstīt. «Pirmkārt, viņš tiešām zināja, kā braukt ar kartinga mašīnu, otrkārt, viņam bija ļoti strauja daba, treškārt, viņš bija draudzīgs un nekad neaizmirsa pateikt «paldies»,» sportista panākumu atslēgu intervijā britu laikrakstam Telegraph atklāja viņu pamanījušais autosporta skauts Gerhards Noaks, kurš, starp citu, iepriekš saulītē bija izcēlis arī Mihaēlu Šūmaheru.
Autosportā gan ar talantu nereti ir krietni par maz, lai tiktu visaugstākajā līmenī. Liela nozīme ir finansēm. «Mēs nekad nedevāmies brīvdienu braucienos, ziemās nebraucām slēpot. Vecāki manī investēja milzum daudz naudas. Gandrīz katru nedēļas nogali pavadījām kartinga trasē,» Fetels ir pateicīgs vecākiem, kuri viņa hobiju uztvēruši ļoti nopietni. Vācijas mediji izrēķinājuši, ka Fetela izaudzināšana par čempionu maksājusi ap diviem miljoniem eiro un viņa vectēva šķirnes baložu biznesu. 12 gadu vecumā Sebastiānu savā paspārnē paņēma arī viņa šābrīža komanda Red Bull, sniedzot finansiālu atbalstu, kas ar katru gadu arvien pieauga. Tiesa, sportists pilnībā attaisnoja sevī ieguldītos līdzekļus, sekmīgi startējot dažādas raudzes sacensībās, un drīz vien izpelnījās autosporta Mekas - Pirmās formulas - speciālistu uzmanību.
Autosports Fetela atpūtas plānus izjauca ne tikai bērnībā, bet arī vēlāk. 2005. gadā pēc skolas eksāmeniem Sebastiāns devies uz Grieķiju izvēdināt galvu, taču jau pēc divām dienām saņēmis vienu no sava mūža svarīgākajiem zvaniem. «Sauber komandas vadītājs Mario Tīsens teica, ka komanda izlēmusi viņu pamēģināt testa braucienos Turcijā, un jau divas dienas vēlāk biju komandas bāzē Šveicē, lai piemērītu vietu bolīdā,» vētrainās F-1 karjeras sākumu sarunā ar Telegraph atminējās Fetels.
Pirmie apļi pasaules ātrākajā sacīkšu mašīnā likuši vilties, jo, lai arī pašam šķitis labs brauciens, uzrādītie laiki bijuši ļoti slikti. Sebastiāns atklāj, ka nācies pat cīnīties arī ar domām par savu piemērotību tik augsta ranga sacensībām. Ātrums un spēks ir tas, kas patīkami satrauc jebkuru F-1 pilotu. Bailes? «Dažkārt palūkojos statistikā, redzu, ka dažkārt līkumu izņemu ar ātrumu 250 kilometri stundā, un domāju - kurš būtu tik stulbs, lai tādā ātrumā ietu līkumā? Tomēr mašīnā par tādām lietām nedomā,» stāstījis Fetels.
Labāk palikt ar Red Bull
Ātrs un agresīvs trasē - tas Fetelam sagādājis gan panākumus, gan dažkārt arī nepatikšanas. Daudziem vēl labā atmiņā ir pagājušā gada sacīkstes Turcijā, kad otrajā vietā esošais Fetels neilgi pirms finiša centās apdzīt komandas biedru Marku Vēberu, kā rezultātā abi saskrējās un palika tukšā. Pēdējā laikā gan incidentu nav bijis tik daudz, kas skaidrojams arī ar to, ka Fetels bieži vien brauc pārliecinoši visiem pa priekšu.
Lai arī nereti medijos parādījušās spekulācijas par sportista iespējamo pāriešanu uz slaveno Ferrari, autosporta aprindās norāda, ka prātīgākais Fetelam būtu palikt pie Red Bull, kur visa komanda veidota ap viņu un vadošo inženieri Adrianu Ņūiju.