Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Piektdiena, 27. decembris
Inita, Elmārs, Helmārs

Tālāk par bedrēm netiek

No finanšu krīzes radītās bedres lēniem soļiem virzāmies laukā, tomēr uz Latvijas ceļiem esošas bedres paliek kā nemainīga liecība par to, ka valdība nespēj atrisināt būtiskus trūkumus sistēmā.

Jau labu laiku tiek skaļi runāts par ceļu kritisko stāvokli, tomēr daudzie solījumi reālus rezultātus nav nesuši. Vakar Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta Panorāma Latvijas valsts ceļu (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange atklāja, ka pēc autoceļu novērtējuma, kas tiek veikts katru gadu, nupat konstatēts, ka aptuveni puse no valsts autoceļiem ir tik kritiskā stāvoklī, ka tiem nekavējoties nepieciešama rekonstrukcija. Kā norāda biedrībā Latvijas ceļu būvētājs (LCB), tad situācija uz pašvaldību ceļiem ir vēl katastrofālāka.

LCB izpilddirektors Zigmārs Brunavs Dienai uzsver, ka problēma ir greizajā sistēmā, jo «patlaban politiķi spēj domāt tikai viena budžeta gada garumā. Viņi neskatās uz ceļu tīklu pēc būtības. Šāda politika tad arī noved pie tā, ka mēs katru gadu lāpām bedrītes».

Satiksmes ministrija (SM) valdībā iesniegusi Valsts autoceļu sakārtošanas programmu līdz 2020. gadam, tomēr tā garantē tikai to, ka 2018. gadā ceļi nebruks ātrāk, kā tiks lāpīti. Turklāt programma valdībā pieņemta tikai zināšanai, un Z. Brunavs pauž bažas, ka tā varētu nebūt saistoša nākamajām valdībām: «Vai mēs varam paļauties uz politisko vēju maiņām un to, ka likumā ierakstītais nemainīsies līdz ar viņiem?»

LCB izpilddirektors uzskata, ka būtu jāmaina sistēma, nevis jāpaļaujas ceļu sakārtošanā uz Eiropas fondu naudu.

To, ka programma nav kā akmenī iecirsta, atzīst arī nozares ministrs Anrijs Matīss (Vienotība): «Mūsu valstī nav neviena tāda dokumenta, kas būtu horizontāli saistošs nākamajām Saeimām un valdībām. Ja programma būtu pieņemta ar likumu, arī tas nenozīmētu, ka nākamā Saeima un valdība, vērtējot savas prioritātes, nepārskatītu iepriekšējo valdību plānus.» Tomēr viņš uzsver, ka programma tapusi reālistiski un tā nav «pārlieku ambicioza». Tā ietver finansējumu 2,3 miljardu apmērā, taču jau ir apzināts, ka patiesībā pietrūkst piecu miljardu.

Pagājušajā gadā rekonstrukcija ir veikta aptuveni 800 kilometriem ceļu, šogad nauda paredzēta 1030 kilometriem. Situācija ir slikta daudzviet. LVC pārstāvis Mārtiņš Dambergs norāda, ka izņēmums ir ap Rīgu esošie ceļi, tomēr arī tur ir īpaši izņēmumi - slikts ceļš ir no Jūrmalas uz Kalnciemu, tāpat arī ceļš Rīga-Jaunmārupe.

«Kopumā šogad ceļu rekonstrukcijas darbi notiks 92 objektos. Tas ir vairāk nekā pērn. Pavasarīgie laikapstākļi veicina bedrīšu rašanos uz veciem ceļu segumiem, tomēr mēs neplānojam īpaši lielu bedrīšu pieaugumu. Kopējais bedrīšu apjoms varētu būt 500-600 tūkstošu kvadrātmetru apjomā. Līdzīgi ir bijis arī citos gados. Rekords bija 2007. gadā, kad remonta apjomi sasniedza 740 000 kvadrātmetru,» skaidro M. Dambergs.

Ar ES fondu līdzekļiem līdz 2020. gadam plānots rekonstruēt 350 kilometru galveno ceļu un 579 kilometrus reģionālo ceļu. Vislielākā neskaidrība ir par pašvaldību ceļiem, jo pašvaldības pašas izvērtēs, cik lielu daļu no ES fondu piešķirtās naudas infrastruktūrai viņi būs gatavi tērēt tieši ceļiem.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Līdz 2020. gadam plānots

6000 km asfalta ceļu
1500 km grants ceļu
266 tiltu
44 satiksmes drošības projektu
Kopējais finansējums -
2,3 miljardi latu
Valsts budžets - 1 miljards
ES fondi - 536 miljoni
Avots: Satiksmes ministrija

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?