Padomes vadītāja un Rīgas vicemēra Aināra Šlesera (LPP/LC) teiktais gan diezgan skaidri liek noprast, ka Tērbatas iela par gājēju ielu kļūs neatkarīgi no iedzīvotāju viedokļa. «Mēs nesākam publisko apspriešanu, lai šo projektu noraidītu,» saka A. Šlesers un uzsver, ka jaunais statuss ļaus ielā attīstīt uzņēmējdarbību.
Plānots, ka automašīnu satiksmi Tērbatas ielā varētu slēgt, sākot ar Elizabetes ielas krustojumu un vismaz sākotnēji līdz Lāčplēša ielai. Pakāpeniski gājēju ielu paredzēts pagarināt līdz Vidzemes tirgum vai vēl tālāk.
Pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe gājēju ielas izveidi vērtē pozitīvi, taču uzsver, ka būs jāsaglabā autotransporta kustība šķērsojošajās ielās. Kā kavēkli Pilsētas attīstības departamenta direktors Gvido Princis min akmens bruģa segumu, kas pēc ekspertu domām ir jāsaglabā, bet gājēju ielas prasībām neatbilst.