Ģertrūdes un Valmieras ielas krustojums jau ilgstoši ir satiksmes objekts, kurā kreisā pagrieziena veikšana šoferīšiem sniedz krietnu devu adrenalīna.
Zinošākie mēģina šo krustojumu apbraukt, nejauši ieklīdušie pēc ilgstošas gaidīšanas veic iecerēto manevru vai pagriežas pa labi, lai meklētu apkārtceļus. Laiku pa laikam satiksmi šajā krustojumā vēl vairāk sablīvē arī 1. trolejbuss.
«Strādāju Ģertrūdes ielā, dzīvoju Ulbrokā. Gluži loģiski, ka Ģertrūdes un Valmieras ielas krustojums ietilpst manā ikdienas maršrutā. Pirms vairākiem gadiem tur veica būvdarbus un izveidoja drošības saliņu, kas pasargā krustojumā iebraukušos transportlīdzekļus no Satekles/Valmieras ielas satiksmes, taču problēmu līdz galam neatrisina, jo nedod iespēju droši pagriezties no Ģertrūdes uz Valmieras ielu. Tur ir nepieciešams skaidrs risinājums - būs tunelis vai nebūs. Ja nebūs, jādomā par satiksmes drošības uzlabošanu šajā krustojumā, novietojot luksoforu, jo pagriezties pa kreisi no Ģertrūdes ielas bieži nav iespējams blīvās satiksmes dēļ. Manuprāt tiem, kam jāpagriežas pa kreisi no Ģertrūdes ielas uz Valmieras ielu, tas šķiet viens no bīstamākajiem un nervozākajiem krustojumiem pilsētā, jo īpaši vakara stundās, kad guļamrajonu virzienā bīdās blīva autotransporta plūsma. Krustojums gaidīt gaida sen solīto restaurāciju un tuneļa izveidošanu zem dzelzceļa, citādi kreiso pagriezienu ir jāaizliedz, jo avārijas tur notiek bieži,» norāda lasītāja autobraucēja Ieva Kārklīte.
Tomēr, kamēr krustojumā nav notikusi kāda smagāka avārija, bet risinās vien sīki incidenti ar vieglu bleķu iemīcīšanu, situācijas atrisinājums atstāts rāmā pašplūsmā, cerot, ka minēto problēmu reiz uzveiks satiksmes tunelis zem dzelzceļa uzbēruma. Minētais objekts apriešanas stadijā atrodas ilgus gadus, bet, pēc ziņām AutoDienas rīcībā, tuneļa būvniecības jautājums uz nezināmu laiku nu atlikts.
Turklāt rodas iespaids, ka visas atbildīgās institūcijas ar transportlīdzekļu kustības sakārtošanu šajā krustojumā nesteidzas, cerot, ka kaut kad tomēr tiks uzsākta iecerētā tuneļa būvniecība.
Daži autovadītāji tikmēr atgādina, ka daudz vērtīgāk būtu savienot Lomonosova un Matīsa ielu pie vagonu depo un Matīsa kapiem, jo tuneļa izbūve šajā vietā labāk sakārtotu transporta kustību.