Rosberga pārsvars kopvērtējumā sešus posmus pirms čempionāta beigām ir sarucis no 29 līdz 22 punktiem, bet Hamiltona guvumu psiholoģiskā ziņā nevar izmērīt. Situāciju vēl interesantāku padara pēdējo divu nedēļu notikumi kopš abu sadursmes Spā trasē, kā arī fakts, ka Moncā Niko Rosbergs pats neizturēja spiedienu un sacīkstes laikā pieļāva divas nepiespiestās kļūdas. Lūiss Hamiltons sacīkstē kārtējo reizi ignorēja komandas stratēģiskos ieteikumus, un atkal viņam izrādījās taisnība - tas vēl vairāk stiprinās pārliecību par saviem spēkiem, tomēr arī veicinās plaisas veidošanos starp pilotu un komandu. Mercedes vairs nav pārliecināti, ka divu gaiļu plūkšanās savā starpā nāk par labu kopējam mērķim. Tāpēc Hamiltona līguma sarunas ir pārtrauktas uz nenoteiktu laiku, un brits pamatoti jūtas nedaudz vientuļš savā vienībā.
Otrs spilgtākais notikums Moncā bija mājinieku Ferrari pilnīgais fiasko. Jo īpaši sāpīgi tas bija pēc tam, kad treniņos Alonso un Reikenens bija ļoti ātri un ierindojās uzreiz aiz Mercedes komandas dueta. Tiklīdz konkurenti ar Mercedes dzinējiem zem pārsega uz kvalifikāciju un sacīksti noņēma visus apgriezienu ierobežotājus un motorus netaupīja, Ferrari pazuda pūlī. Kimi Reikenena devītā vieta un nieka divi punkti bija viss, ko Ferrari spēja iegūt savā laukumā, jo Fernando Alonso piedzīvoja pirmo izstāšanos sezonā. Tagad, pateicoties Williams komandas stabilajam sniegumam un Felipes Masas pirmajam goda pjedestālam sezonā, Ferrari Konstruktoru kausā ir izstumti pat no trešās pozīcijas, bet pats Alonso ir zaudējis ceturto vietu kopvērtējumā otram Williams pilotam Valteri Botasam.
Ar Daniela Rikjardo uzvaru noslēdzās abu Red Bull pilotu bezkompromisa divcīņa par piekto pozīciju. Tas vēlreiz apliecina Sebastiāna Fetela grūtības adaptēties jaunajiem noteikumiem, nespēju pilnībā pielāgot savu pilotēšanas stilu un no tā izrietošajām problēmām sasniegt mašīnas spēju maksimumu, kā to spēj Rikjardo.