Lielveikalu tīklā Maxima pieprasījums pēc sulām audzis ne pārāk, vien par 10%. Lielāks pieaugums ir gāzētajām limonādēm. Maximas pārstāvis Jānis Beseris Dienai norāda, ka pircēji par vasaras gardāko našķi joprojām uzskata saldējumu. Kaut gan dažādām akcijām ir liela nozīme, bieži klienti izvēlas savu iecienītāko saldējumu, pat par spīti tam, ka tas maksā nedaudz dārgāk. Saldējumam, līdzīgi kā ūdenim, pārdošanas apjomi pieauguši par pusi. Strauji audzis pieprasījums arī pēc ledus. «Mēs ņemam vērā laika apstākļus un atbilstoši tiem plānojam piegādes veikaliem. Svarīgi, lai šie produkti pircējiem būtu pieejami arī dienas beigās,» stāsta J. Beseris.
Viņš atklāj, ka salīdzinājumā ar pērnā gada attiecīgo periodu par pusi pieauguši arbūzu pārdošanas apjomi. Šovasar divreiz vairāk pērk gurķus un jaunos kartupeļus. Tāpat ievērojami audzis pieprasījums pēc tomātiem.
Pēc pārdošanas apjomu pieauguma nekas tomēr nav varējis pārspēt pieprasījumu pēc sauļošanās krēmiem. Salīdzinot gan ar pērnā gada jūliju, gan šī gada jūnija nogali, interese par tiem trīskāršojusies.
Divreiz vairāk tiek pirkts vasaras apģērbs - šorti, vasaras krekli, kleitas un peldkostīmi. «Šogad ievērojamāk nekā citus gadus auguši pārdošanas apjomi vīriešu apģērbam. Kas ir interesanti - vīrieši sezonas apavus un apģērbus visbiežāk iegādājas pārsvarā sezonas pilnbriedā,» norāda J. Beseris. Tāpat svelme veicinājusi arī pircēju interesi par ventilatoriem, peldēšanas aksesuāriem un saulesbrillēm. Vairāk pērk arī āra baseinus.
Izķer bietes
Arī Rimi veikalos vērojama līdzīga situācija. Pieprasījums pēc dzeramā ūdens audzis par 60%, nedaudz mazāks pieaugums bija vērojams pēc saldējumiem. Tajā pašā laikā Rimi parādās kāda interesanta tendence - būtiski audzis pieprasījums pēc marinētām bietēm. Visticamāk, tas ir tāpēc, ka pircēji mājās gatavo tradicionālās aukstās zupas. Jebkurā gadījumā - šī gada jūlijā Rimi šo produktu ir pārdevis par divām reizēm vairāk nekā pērnajā jūlijā.
Arī Rimi veikalos viena no pieprasītākajām pārtikas precēm ir saldējums. Salīdzinājumā ar pagājušā gada jūliju tā pārdošanas apjomi palielinājušies par vairāk nekā 50%.
Rimi pārstāve Dace Valnere Dienai norāda, ka saldējumu izvēli ietekmē gan laikapstākļi, gan arī akcijas. «Karstā laikā pircēji vairāk izvēlas vieglākus un gaisīgākus saldējumus, piemēram, dažāda veida sorbetus. Mīlētāko vidū ir arī tādi klasiskie saldējumi kā Karlsons, Pola saldējumu izlase, Lukss saldējumu sērija no Rūjienas, kokteiļsaldējumi, kā arī Rimi privātās preču zīmes saldējumi,» stāsta D. Valnere. Veikalā var iegādāties ap 200 dažādu saldējumu, tos piegādā vairāk nekā 20 ražotāji. «Lielu daļu mūsu saldējuma klāsta ražo tieši Latvijas uzņēmumi. Izvēloties saldējumu, pircēji uzmanību pievērš ne tikai tā izcelsmes valstij, bet arī sastāvam. Arvien biežāk priekšroka tiek dota saldējumam, kas gatavots no īsta krējuma un piena.» Rimi strauji auguši pludmales piepūšamo piederumu, kā arī smilšu rotaļlietu bērniem pārdošanas apjomi.
Izdzer 283 tonnas ūdens
Veikals Elvi pēdējo divu nedēļu laikā pārdevis 283 tonnas ūdens, vairāk nekā 700 hektolitru saldējuma, kā arī trīs tonnas ledus. Elvi Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine atklāj, ka pieprasījums pēc saldējuma audzis teju par 80%. Ledus pārdošanas apjomi pieauguši pat par piecām reizēm.
«Vasarā tradicionāli pircēji izvēlas vieglus un ātrāk pagatavojamus pārtikas produktus, kā arī labprāt uzturā lieto svaigus dārzeņus, augļus un ogas. Tomēr šobrīd, ņemot vērā īpaši silto laiku, protams, pieprasītāko produktu klāstā ir saldējums, ūdens un ledus,» atzīst L. Vārtukapteine.
Viņa prognozē, ka pieprasījums pēc atsvaidzinošajiem un veldzējošajiem produktiem noteikti saglabāsies, jo laika prognozes neliek domāt par pretējo. Tajā pašā laikā veikals jau palēnām gatavojas septembrim, kad sāksies iepirkšanās jaunajam mācību gadam.
Vasaras produkcijas ražotāji šovasar piedzīvo izcili labu biznesa sezonu. Saskaņā ar pašreizējo prognozi svelmīgais karstums varētu atkāpties vien augusta vidū.