Eiropā valda tendence izvēlēties videi draudzīgāku pārvietošanās veidu, un dzelzceļš tāds ir, atzīst Eiropas Parlamenta deputāts Roberts Zīle un kā pozitīvo piemēru min Šveici, kur starptautisko vilcienu grafiks tiek saskaņots ar reģionālajiem vilcieniem, bet tiem savukārt pielāgots lokālais sabiedriskais transports.
Satiksmes ministrija (SM) pašlaik pret Ģ. Rungaiņa priekšlikumu izturas atturīgi. SM pārstāve Elīna Balgalve Dienai tikai norādīja, ka pašlaik, kamēr vēl tiek domāts par optimālu a/s Pasažieru vilciens iepirkumam paredzēto līdzekļu izlietojumu, citas iepirkumu iespējas nekomentēs.
Skeptisks pret autobusu pasludināšanu par prioritāti ir arī VSIA Autotransporta direkcija sabiedriskā transporta plānošanas daļas vadītājs Ivars Zaļais, kurš pauž, ka dzelzceļa pasažieru satiksme maršrutos ar lielu pasažieru plūsmu ir noteikta par prioritāru Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā. I. Zaļais min piemēru: maršrutā Rīga-Jelgava katrā rīta reisā no Jelgavas un vakarā pretējā virzienā ar vilcienu pārvadā vidēji 400 pasažieru. Lai tik daudz pasažieru pārvadātu ar autobusu, būtu nepieciešami astoņi piecdesmitvietīgi autobusi vai 20 mikroautobusu. Autobusa reiss ir ekonomiski pamatots, ja tajā ir 16 pasažieru, bet vilcienā - 223 pasažieri.
Ideju par pasažieru pārvadājumu ar autobusiem kā nereālu vērtē Rīgas Vagonbūves rūpnīcas valdes loceklis Lazars Raizbergs. «Pat vilciens ar četriem vagoniem ir astoņkārt ietilpīgāks nekā autobuss. Lai pasažierus rīta stundās pārvadātu no Jelgavas uz Rīgu, autobusiem būtu jākursē ik pēc divarpus minūtēm,» spriež L. Raizbergs. Viņš lēš - lai nomainītu novecojušos vilcienus pret autobusiem, vajag ne mazāk kā 300 autobusu un autobusu iepirkumam būtu nepieciešami 300 miljoni eiro (207 miljoni latu).