Interesants piedzīvojums
Kristiāns Līcis
SIA Greynut valdes loceklis, nodarbojas ar inovatīvu tehnoloģisku produktu izstrādi
«Dalība Dienas startā bija ļoti interesants piedzīvojums. Tā bija iespēja iedvesmot, parādīt lasītājiem, ka savs veiksmīgs bizness nav tikai sapnis, ka ir uzņēmēji, kuri sāk savu biznesu varbūt pat tikai ar mazumiņu - divām rokām un galvu - un kuriem tas izdodas,» stāsta Kristiāns. Uzņēmējs uzskata, ka viņam ir izdevies - pārdoti vairāk nekā 3000 gaismas balonu. «Protams, es neesmu kļuvis par miljonāru, mazie baloni maksā pāris eiro, bet ir pārdoti arī lielie, kas maksā ap 100 eiro. Tas ir bizness, kas strādā un eksportē, arī mūsu komanda ir augusi.» Kristiāns stāsta, ka Dienas starta dalībniekiem jābūt gataviem dalīties informācijā ar sabiedrību un runāt ar presi, bet ieguvums ir atpazīstamība un jaunas kontaktu iespējas.
Atpazīstamība, attieksme
Iveta Preisa-Imaka
Suņu frizētavas Tīrās ķepas īpašniece
Iveta atzīst, ka, piedaloties Dienas startā, iemantojusi plašu atpazīstamību: «Bija lietas, kas nokārtojās automātiski tikai tāpēc, ka cilvēki bija lasījuši par mani avīzē.» Iveta plāno izveidot suņu rehabilitācijas centru, un pirmais solis šajā ceļā bija suņu frizētavas atvēršana. Viņu gan nedaudz sarūgtinājusi sabiedrības divējādā attieksme: «Uzņēmējam jābūt gatavam, ka veikums ne vienmēr tiks uztverts pozitīvi - sabiedrībā bieži valda negatīva attieksme pret cilvēkiem, kas uzdrošinās nesēdēt, bet gan darīt. Viens ir uzbūvēt biznesu, otrs - rakstīt par šo biznesu žultainus komentārus internetā.»
Kontakts ar citiem
Valters Zirdziņš
SIA Dilles un loki, Valtera restorāna saimnieks
Šefpavārs Valters stāsta, ka viens no lielākajiem ieguvumiem Dienas startā bijusi iespēja izrauties no aizņemtās ikdienas, lai aprunātos ar līdzīgiem biznesa sācējiem. «Tā ir arī samērā liela publicitāte un iespēja izteikties, iepazīstināt sabiedrību ar savu biznesu.» Uzņēmējs uzskata, ka, šādā projektā piedaloties, zaudēt neko nevar - tikai iegūt. «Protams, jārēķinās, ka tevi publiski apspriedīs, vērtēs un komentēs, būs gan publiski labvēļi, gan arī nelabvēļi, tomēr tā ir iespēja stāstīt pašam un iegūt nopietnu pieredzi no citiem uzņēmējiem - pat ja pirmajā mirklī šķita, ka dažs biznesa grands runā muļķības, beigās viņa teiktais tomēr apstiprinājās.»
Patika izaicinājums
Aivars Tomiņš
Klavieru skaņošanas, remonta un restaurācijas uzņēmuma Doremidoredo īpašnieks
«Patika izaicinājums kā tāds - piedalīties šajā projektā. Bija zināms azarts, kas līdz projekta beigām tikai pieauga. Tagad pat vēl labprātāk piedalītos, jo tikai uz beigām sapratu, ko, kā un par ko runāt un par ko nerunāt,» stāsta Aivars. Viņam neesot bijis iebildumu arī pret zināmu uzrauga elpu pakausī, tas nav ļāvis atslābināties. «Pilnīgi noteikti ieguvums ir publicitāte un atpazīstamība. Jārēķinās ar uzmundrinošiem un arī ne visai glaimojošiem komentāriem internetā. Jārēķinās ar lieku laika tēriņu, domājot par sakāmo un rakstāmo arī tad, kad liekas, ka ir daudz svarīgākas lietas darāmas.»
Klienti izlasīja avīzē
Andris Lazdāns
Pulverkrāsošanas darbnīcas VIP Color līdzīpašnieks
«Man personīgi bija interesanti iepazīties ar jaunajiem cilvēkiem un viņu biznesa idejām. Kad esi jauns, liekas, ka jebkurš bizness aizies,» pārdomās dalās Andris. Viņš atzīst, ka lielākais ieguvums no dalības Dienas startā bija uzņēmuma reklāma: «Daudzi mūsu tagadējie klienti un partneri par mums izlasīja avīzē.» Tiesa, grūtības uzņēmējam sagādājusi filmēšanās: «Nav ne jausmas, kādu jautājumu pajautās, bet jāatbild uzreiz.»
Reklāma un disciplīna
Līga Auziņa
Apģērbu līnijas MoshMosh veidotāja
Līgai Auziņai svarīgākais ieguvums Dienas startā ir nenovērtējamās reklāmas iespējas: «Kad tu esi tik maziņš un neviens tev vēl netic un par tevi nezina, tā ir brīnišķīga, par naudu nenopērkama iespēja.» Tajā pašā laikā šāds projekts prasa disciplīnu. «Jābūt plānam, pēc kura ir jāvadās, kurš tev palīdz labāk organizēties, un šis projekts ir kā acs, kas uzmana, ko tu dari un kā viss attīstās vai neattīstās. Tomēr, lai cik slikti ietu, katram mākonim ir zelta maliņa, raksti par veiksmēm un neveiksmēm ir pozitīvi un darbam iedvesmojoši.» Līga stāsta - gadījies arī, ka informācija dažreiz pasniegta neprecīzi: «Tajā pašā laikā es iemācījos, ka jebkāda veida reklāma ir reklāma.»
Noder jebkura pieredze
Reinis Balodis
Eļļas spiešanas uzņēmuma Daugavmalas rapsis attīstītājs
«Projekts ir labs un interesants, tas dod iespēju daudziem paskatīties, kā ir sākt savu biznesu, ar ko jāsaskaras jaunajam uzņēmējam. Varbūt atskaitīties par paveikto sanāca pat pārāk bieži, jo nedēļa īstenībā ir ļoti īss laiks. Bieži nebija jaunumu, par ko īsti pastāstīt,» atzīst Reinis. Tomēr viņš jūtas kā ieguvējs: «Nejūtos, ka, piesakoties šajā projektā, būtu ko zaudējis. Jārēķinās, ka var saņemt publisku kritiku, bet, ja to laiž gar ausīm, viss kārtībā.» Reinis uzskata, ka jaunam uzņēmējam jebkura pieredze ir noderīga: «Var uzķert jaunas atziņas, sadarbības partnerus, un galu galā tā ir bezmaksas publicitāte vienā no lielākajiem laikrakstiem.»