Publiski pieejamā informācija liecina, ka airBaltic Bus plāno sniegt bezmaksas pārvadājumu pakalpojumus airBaltic pasažieriem, kuri lido uz un no starptautiskās lidostas Rīga. Autobusi savienos lidostu ar Valmieras, Jēkabpils, Jelgavas un Daugavpils autoostu, kā arī Tartu Igaunijā un Šauļiem Lietuvā. Uz visām šīm pilsētām reisus patlaban nodrošina Latvijas vai arī starptautiskie pārvadātāji, tāpēc viņu satraukums ir saprotams. Tomēr airBaltic mājaslapā pieejamais pārvadājumu grafiks liecina, ka šie reisi notiks nakts stundās, kad vismaz Latvijas teritorijā līdzīgu reisu nav, piemēram, no Rīgas uz Tartu caur Valmieru autobuss izbrauks 23.20, bet atšķirībā no starpvalstu reisiem piestās arī Valmierā. Aplūkojot kustības sarakstus, var secināt, ka šāds bezmaksas reiss no Rīgas lidostas varētu konkurēt ar Simple Express maršrutu Rīga - Sanktpēterburga posmā līdz Tartu, tikai tas nepiestāj Latvijas teritorijā. Plkst. 22.30 no Rīgas aties reiss uz Daugavpili caur Jēkabpili, uz kurieni tik vēlu satiksmes autobusi nebrauc, bet pēc desmit minūtēm - plkst. 23.40 - uz Šauļiem caur Jelgavu. Šeit iespējama konkurence ar starptautiskajiem Šauļu reisiem. Atpakaļ uz Rīgu autobusi aties starp trijiem un pieciem no rīta, turklāt iekāpšana un izkāpšana iespējama tikai maršrutā norādītajās pieturās.
Bezmaksas reisus plānots uzsākt no 1. marta. Kompānijas airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags jauno pakalpojumu apraksta ar lepnumu, saucot par principiāli jaunu servisu. Skaidru atbildi, vai šai iniciatīvai jau ir juridisks saskaņojums, Dienai no viņa iegūt gan neizdevās, jo tas neesot svarīgi: «Šis pakalpojums būs neatkarīgi no tā, kādas juridiskās procedūras būs jāiziet.» Autobusu reisi esot uzskatāmi par aviotīkla pagarināšanu. «Visā ceļojuma garumā tas nav aviopārvadājums, bet svarīgi ir tas, ka mūsu autobusos nonāks tikai aviopasažieri,» uzsver airBaltic pārstāvis. «Tas ir pilnīgi jauns tirgus segments, jo tāda pakalpojuma šajā reģionā nav. Jebkuri mēģinājumi to kritizēt vai kavēt ir bezjēdzīgi. Mēs ievērosim visas vajadzīgās procedūras, bet šāds pakalpojums būs,» nesatricināmā pārliecībā vairākkārt atkārtoja J. Vanags.
AirBaltic publiskotajos pasažieru pārvadāšanas noteikumos lasāms, ka pārvadājumus veiks a/s Liepājas autobusu parks (LAP), kas ir arī SIA BalticTAXI kontrolpaketes īpašnieks. LAP ir Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas biedrs, taču no sarunām ar LPPA pārstāvjiem rodas iespaids, ka viņi neko par savu kolēģu iesaistīšanos asociācijas kritizētajā biznesā nezina. «Jautājums ir par juridisko statusu - vai tas ir regulārs vai neregulārs pārvadājums, bet licencei jābūt jebkurā gadījumā. Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā neredz ierakstu, ka būtu rīkots kāds konkurss. Mēs esam vērsušies Satiksmes ministrijā par juridiski nekorekto procesu, jo rodas simt un viens jautājums,» Dienai stāsta LPPA prezidents un a/s Jelgavas autobusu parks valdes loceklis Pēteris Salkazanovs. Savukārt SIA VTU Valmiera valdes priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš Dienai saka īsi: «Ja tā ir godīga iniciatīva tā, kā to šobrīd definē, viss ir kārtībā. Ja tas ir mēģinājums iebāzt kāju un tad mēģināt atlauzt durvis uz konkurenci ar regulārajiem pārvadājumiem, tas būtu satraucoši.» ATD valdes loceklis Andulis Židkovs, uzsvērdams, ka nepārstāv direkciju, pauda privātu viedokli, ka šādā pakalpojumā ir gan pašpārvadājumu, gan neregulāro, gan speciālo regulāro reisu pazīmes un tāds modelis, kādu piedāvā airBaltic, ar pašreizējiem normatīvajiem aktiem tieši netiek regulēts.