Antonova intereses Latvijā minētas saistībā ar aviosabiedrību airBaltic, atsevišķiem masu medijiem un kopš vakardienas - arī saistībā ar Rīgas vagonbūves rūpnīcu. Nacionalizējot Snoras banku, Lietuva pamatīgi satricinājusi V. Antonova finanšu impēriju, pret kuru aizdomas līdz šim bija paudusi Eiropas Investīciju banka, ilgstoši liedzot V. Antonovam kļūt par autoražotāja SAAB līdzīpašnieku, kā arī britu komercbanku regulators, liedzot Snoras sniegt finanšu pakalpojumus Lielbritānijā.
Antonova bankas
V. Antonova darbība finanšu jomā aizsākusies ap 1999. gadu, kad viņa tēvs Aleksandrs Antonovs iegādājās uz bankrota sliekšņa esošo Akademhimbank Krievijā. «Banka Krievijā maksāja 100-200 tūkstošus ASV dolāru,» intervijā Delfi.lt atceras V. Antonovs, kurš tolaik bija Krievijas krājbankas darbinieks. «Tolaik tikai sliņķis nepelnīja naudu,» turpina baņķieris, stāstot par sava kapitāla sākotnējo izcelsmi. Krīze Krievijā ļāvusi lēti iegādāties banku, kura vēlāk nesusi peļņu.
Kā vēsta Krievijas The Moscow Post, 2002. gadā Krievijas tiesībsargi sākuši izmeklēšanu par Akademhimbankas darbību. Izmeklēšana noklususi, pateicoties A. Antonova sakariem Federālajā drošības dienestā, vēsta laikraksts. Vēlāk minētā Krievijas banka pārdēvēta par Konvers Bank - Maskava, piedzīvojusi vairākus apvienošanās procesus. Šobrīd Convers Group var uzskatīt par Antonovu ģimenes finanšu impērijas «galvu», kas kontrolē Snoras banku Lietuvā, Krājbanku Latvijā, Finasta (investīciju banka), Banco Transatlantico (Panama) un Ukrainas Konversbank. Turklāt šajā grupā ietilpst Lietuvas dienas laikraksts Lietuvos rytas (34% akciju), Anglijas futbola klubs Portsmouth, iespējams, arī daļa no Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic. Saikni ar airBaltic pats V. Antonovs noliedz.
Šā gada martā V. Antonovs pārdeva viņam piederošo akciju kontrolpaketi Krievijas Investbankā, kas bija viņa pēdējais finanšu aktīvs Krievijā.
AirBaltic - lietuviešiem?
Līdz ar Snoras nacionalizēšanu Lietuvas valsts varētu tikt pie savas nacionālās aviokompānijas - Latvijas lidsabiedrības airBaltic, paziņojis Lietuvas Banku asociācijas prezidents Stasis Krops, vēsta LETA. Starp nacionalizētās Snoras aktīviem ir Latvijas krājbankas aizdevums airBaltic, līdz ar to nākotnē Lietuvai varētu būt sava aviokompānija, sacījis Krops.
Krājbanka un Snoras banka ir lielākie airBaltic un aviosabiedrības līdzīpašnieka Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) kreditori, bankā ieķīlāti airBaltic aktīvi. V. Antonovs nereti ticis minēts kā BAS līdzīpašnieks (oficiāli akcionārs ir ārzonas uzņēmums Taurus). Šogad valsts kopā ar BAS nolēma airBaltic pamatkapitālā ieguldīt 107 miljonus latu, no kuriem līdz šim ieguldīti aptuveni 30 miljoni. Nākamie ieguldījumi jāveic decembra vidū. Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss norādījis, ka Krājbankas darbības apturēšana tiešā veidā airBaltic darbību neietekmēs, vēsta LETA.
Saikne ar RVR
Jauns aspekts saistībā ar V. Antonova biznesa interesēm Latvijā saistīts ar Rīgas vagonbūves rūpnīcu (RVR). Portāls Pietiek.com vēsta, ka aiz Kipras ofšora Mysea Enterprises Limited, kas, pēc Lursoft datiem, 2009. gada beigās kļuvis par RVR 67% akciju īpašnieku, slēpjas V. Antonovs. Nozīmīga RVR aktīvu daļa šogad esot ieķīlāta tieši Krājbankā, Dienai apstiprināja neoficiāli avoti. RVR noliedz, ka aiz minētās ārzonas slēptos V. Antonovs.
Kā jau ziņots, RVR cer kļūt par apakšuzņēmēju Spānijas kompānijai CAF, kas uzvarējusi a/s Pasažieru vilciens 140 miljonu latu vērtā vilcienu iepirkuma konkursā. Konkursa tālākā virzība pagaidām ir apturēta. «Sagaidām papildu informāciju,» vakar norādīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.