Laika ziņas
Šodien
Migla
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Ātrāk vajag luksoforu!

Skolas un Dzirnavu ielu šķērsojums kā slikti pārredzams satiksmes objekts laiku pa laikam bija un ir avāriju statistikā. Diemžēl ar veloceliņa klātbūtni krustojumā satiksme kļuvusi tikai nervozāka.

Grūti atbildēt, kādēļ Skolas ielas T veida krustojumā ar Elizabetes ielu veloceliņa projektētāji 2007. gadā ieplānoja luksofora uzstādīšanu, bet par gājējiem, riteņbraucējiem un autovadītājiem bīstamo Dzirnavu un Skolas ielas krustojumu aizmirsa. Precīzāk gan, par luksoforu atcerējās, bet pārcēla tā uzstādīšanu uz nenosakāmi vēlāku, aptuveni - trīs līdz piecu gadu posmu. Tikmēr šajā krustojumā ir visi apstākļi, lai tur valdītu drošai satiksmei nelabvēlīgi apstākļi. Pirmkārt, gājēju pārpilnība uz visiem četriem ielu stūriem, bet nedz apzīmētā gājēju pārejas «zebra», nedz ceļa zīmes Gājēju pāreja tur nav. Otrkārt, krustojumu no pa Skolas ielu braucošu autovadītāju acīm veiksmīgi slēpj gan ēku vienādais krāsojuma tonis, gan to ciešais novietojums ielu brauktuvēm. Treškārt, braucot pa platu asfaltētu ielu, daudziem jaunākās paaudzes autovadītājiem rodas kļūdains pieņēmums, ka viņiem ir priekšroka attiecībā pret tiem, kas virzās pa bruģētu ielu.

Nepajautāsi, būsi muļķis!

Pārfrāzējot ķīniešu gudrību, tomēr riskēšu uzdot muļķīgu jautājumu visiem satiksmes organizācijas ekspertiem! Kādēļ minētajā krustojumā izņēmuma kārtā līdzās zīmei Neapstājoties tālāk braukt aizliegts kā dublējošu nevar novietot arī zīmi Dodiet ceļu? Kā zināms, minētajā krustojumā abas ielas - gan Dzirnavu, gan Skolas - ir vienvirziena. Šobrīd zīme Dodiet ceļu Skolas ielā uzstādīta vienīgi no pretējā jeb aizliegtā virziena puses - līdzās zīmei Iebraukt aizliegts jeb ķieģelim! Tiesa, šo gadu laikā esmu vairākkārt redzējis, ka puiši un meitenes, lieki laiku netērējot, braukuši arī pa vienvirziena ielu zem ķieģeļa pretējā virzienā. Vai nav dīvaini, ka: lai uzzinātu nepārprotamu krustojuma šķērsošanas prioritāti, uz šķērsojumu jālūkojas no pretējā - aizliegtā kustības virziena puses, jo pareizajā ir tikai brīdinājums par krustojumu ar vienvirziena brauktuvi? Varbūt vērts, luksoforu gaidot, šo krustojumu nokarināt ar ceļa zīmēm raibu jo raibu līdzīgi kā Polijā?

Kā ir šobrīd?

Dzirnavu un Skolas ielas krustojumā šobrīd gan uzstādītas ceļa zīmes Neapstājoties tālāk braukt aizliegts ar kontrastu veidojošo citrondzelteno apmali, kā arī Dzirnavu ielā pirms Skolas ielas ir uzstādīta ceļazīme, kas nosaka maksimālo braukšanas ātrumu - 40 kilometru stundā. Lai pievērstu autovadītāju uzmanību ceļa zīmei Neapstājoties tālāk braukt aizliegts, RDSD 2009. gadā Skolas ielas kreisajā pusē uzstādīja vēl vienu šādu zīmi un uzklāja papildu stop līniju ar apzīmējumu STOP.

Līdz šim it kā sperti visi soļi, lai krustojumu padarītu drošāku, taču acīmredzot bez luksofora uzstādīšanas krustojumu drošāku padarīt vairs nav iespējams! Norādot, ka abu ielu sadure ir nepārredzama un autovadītāji - neuzmanīgi, vairāki satiksmes eksperti ierosinājuši krustojumā ierīkot «guļošo policistu» uz Dzirnavu ielas pirms Skolas ielas. Ātrumu ierobežojošais valnis ir populārs un pierādīts risinājums šāda tipa satiksmes problēmām daudzās lielās pilsētās visā pasaulē. Izskanējuši arī radikālāki ierosinājumi, piemēram, novietot policista manekenu. 2009. gadā te bija paredzēts uzstādīt satiksmes spoguli krustojumā, lai šoferi labāk pārredzētu situāciju blakus ielā. Diemžēl šis darbs tā arī palika ieceres līmenī un, par spīti pēdējo trīs gadu laikā veiktajiem labiekārtošanas darbiem, bīstamā šķērsojuma slava tikai nedaudz uzspodrināta.

Nedod ceļu

Analizējot ceļu satiksmes negadījumus krustojumā, redzams, ka tos izraisa autovadītāji, kas brauc pa Skolas ielu un neievēro pirms krustojuma ar Dzirnavu ielu uzstādīto zīmi STOP. Un statistika liecina, ka katru gadu negadījumu skaits šeit pieaug. Dzirnavu un Skolas ielas krustojums ir to objektu sarakstā, kuriem nepieciešams izbūvēt luksoforus, taču rekonstrukciju būs iespējams veikt, kad budžetā būs piešķirta nauda. Vispirms vēl jāveic projektēšana. Vai līdzekļi atradīsies nākamgad, neviena RDSD amatpersona pateikt nevar, jo prioritāros krustojumus noteiks gada beigās pēc negadījumu statistikas apkopošanas. RDSD vien brīdina, ka Dzirnavu un Skolas ielas krustojuma pārbūvei par regulējamu ar luksoforiem vispirms nepieciešami aptuveni 4000 latu luksoforu objekta būvprojekta izstrādei! Pēc tam būs iespējams noteikt aptuvenās būvniecības izmaksas, jo kļūs zināms, cik lielā attālumā iespējams izveidot elektropieslēgumu luksoforiem. Līdzīga apjoma luksoforu objektu izbūve izmaksā vairākus desmitus tūkstošus latu!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?