Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +7 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Belohvoščiks nepadosies

Titulētākais aktīvais Latvijas riteņbraucējs Raivis Belohvoščiks (33) šosezon palicis bez Pro Tour komandas un jau aprēķinājis, ka finansiāli gadu beigs ar mīnusiem. Tomēr sportiskajā ziņā braukšana kontinentālajā komandā Betonexpressz 2000-Limonta neesot raksturojama tikai ar mīnusa zīmi. Pro Tour kalendārs ir pārsātināts, tāpēc sezona nedaudz mierīgākā ritmā, visticamāk, nāks par labu veselībai. Galvenais bija palikt apritē. Taču viņš grib atgriezties elitē.

Mafijas variants

Kāpēc sezonas vidū esi Rīgā?

Pārstāvu komandu, kas vairāk startē Itālijā. Tagad tur notiek Giro d'Italia un citu sacensību nav. Braukt citur nozīmē baigos izdevumus.

Pro Tour atgriezīsies nākamgad?

Vajadzētu braukt H2O komandā. Pērn augustā parakstīju līgumu, taču UCI (Starptautiskā Riteņbraukšanas savienība) neiedeva licenci. Formālais iemesls - ar 12 stundu nokavēšanos iesniegts pieteikums. Reāli tas bija mafijas variants. UCI gribēja naudiņu ielikt kabatā.

Kāda garantija, ka būs vieta H2O?

Ir mutiska vienošanās. Augustā būšot skaidrība.

Droši justies nevari?

Ja ies labi, būs citas iespējas. Varbūt atgriezīšos Saunier Duval - tagad Fuji-Servetto.

Kāpēc ceļi šķīrās?

H2O piedāvājums bija divreiz labāks. Turklāt Saunier bija finansiālas problēmas. Negribēju riskēt.

Kāda alternatīva H2O?

Meklēšu variantus. Varbūt Amerikā vai Japānā. Tikai laicīgi. Rezultāti man ir grandiozi. Viņi būtu ieinteresēti.

Velokurjera darbs?

[2005.gadā - I.K.] tas bija mēnesi ilgs treniņš. Speciāli ņēmu tālos objektus.

Kāpēc nonāca tik tālu?

Beļģijā pieņēma likumu, ka ārzemniekiem minimālajai algai gadā jābūt 60 000 eiro, un līgumam uz diviem gadiem. Beļģi solīja līgumu, bet uz Ziemassvētkiem atsūtīja sms: «Tevi neņemsim.»

Mānīšana ir izplatīta?

Latvija jau bija ES, bet Beļģijā vēl divus gadus skaitījāmies ārzemnieki.

Itālieši arī mēdz nesamaksāt?

Briesmīgākie ir beļģi - mānās, cik var. 2003.gadā, kad man bija labākie rezultāti, vilka garumā līdz sezonas beigām, lai beigās nebūtu iespējas parakstīt par normālu summu. Solīto nesaņēmu.

Cik reižu esi uzmests?

Vienreiz. Tāpēc uz variantiem Beļģijā neskatos.

Biezā garoza

Kur noteikti gribi nobraukt?

Visur jau ir startēts (smejas). Gribētu braukt Japānas tūrē. Patīk cilvēku attieksme, laipnība, organizētība, miers.

Sezonā ir tikai divas brīvas nedēļas!

Jā, 98 sacensības. Sliktāka dzīve nekā jūrniekam (smaida).

Ko vēl gribi sasniegt?

Sapnis bija uzvarēt pasaules čempionātā.

Atēdies neesi?

Jābrauc. Gads būs mīnusos, jāņem no iekrājumiem. Taču zaudēju mazāk, nekā sēžot vispār bez darba.

Komandas atbalsts?

Ungārijā un Latvijā algas ir līdzīgas. Vēl jāīrē dzīvoklis Itālijā, jālido.

Alga?

Zem UCI noteiktās minimālās.

Cik UCI ir noteikusi?

Profesionāļiem jābūt 1800 eiro mēnesī. Man ir mazāk. Kontinentālajā komandā piemēro valsts minimālo algu. Latvijā varētu maksāt 120 latu.

Kāda nākotne gaida Gati Smukuli?

Saulaina un gara. Tāda stila braucējs Francijai patīk.

Citi latvieši?

Pagaidām neredzu.

Dopings

Kā riteņbraucējs var izturēt tādas slodzes?

Problēma tā, ka sacensību organizētāji nav bijušie riteņbraucēji. Runā, ka nevajag dopingu, bet katru gadu taisa aizvien smagāku Giro, uz izdzīvošanu.

Protestos neklausās?

Viņi mūs nesaprot. Organizators ar vipiem aizbrauc uz finišu, redz skaistākos posmus, bet nezina, kas notiek aizmugurē.

Jālieto, lai finišētu, nevis lai uzvarētu?

Sanāk, ka jālieto, lai izdzīvotu. Vajadzētu būt 60 sacensībām gadā, lai būtu laiks trenēties, atjaunoties. Tīrs braucējs, kas visu sezonu labi brauc tik daudz sacensības, neeksistē. Jebkurš zinātnieks pateiks, ka gadā formu var pacelt divas līdz trīs reizes. Kā var turēt visu gadu?

Dopings ir komandu vai sportistu iniciatīva?

Lielākā daļa komandu cenšas būt tālāk no tā. Taču ir tādas, kas pieradušas.

Sportisti?

Vienmēr būs tādi, kuri gribēs piečakarēt. Cik sacensībām jābūt sarežģītām, jāvaicā braucējiem. Bet ne jau [amerikānim Lānsam] Ārmstrongam... Ja klausīs tikai tos, kas dod naudu, nekas nemainīsies.

Cik procenti braucēju Pro Tour ir «tīri»?

Varēs spriest pēc Giro d'Italia un Tour de France, bet domāju - aptuveni 25% vēl nav «tīri».

Kāpēc nepieķer? Naudas jautājums?

Pērn Tour de France tas bija tikai naudas jautājums.

UCI vide ir koruptīva?

Agrāk nebija. Pirms pieciem gadiem mainījās prezidents un sistēma - tagad Pro Tour licence ir jāpērk, nevis jākrāj punkti.

Kā mainīties?

Pārbaudes jāveic jau jauniešiem, lai līdz profiem netiktu «sliktākais» gals, kā ir tagad. Pozitīvi, ka cīņa notiek. Ja ir kontrole, sports kļūst tīrāks!

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Velosports

Raivis Belohvoščiks (33 gadi)
Karjera: Lampre-Daikin Team (1999.-2002.), Marlux Wincor Nixdorf (2003.), Chocolade Jacques (2004.), Universal Caffe-Styloffice (2005.), Immobiliare Universal Caffe (2006.), Saunier Duval-Prodir (2007.), Saunier Duval-Scott (2008.), Betonexpressz 2000-Limonta (2009.).
Latvijas čempions (10 reizes): individuālajā braucienā (9.), grupā (1.).
Pasaules čempionātā individuālajā braucienā 4.vieta (1999.g.), OS -
15.vieta (2000.g.).

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?