Ar terminu «Ķīniešu baltais» Eiropā tradicionāli apzīmē ziloņkaula krāsas porcelāna priekšmetu grupu no Fudzjaņas provinces Dehua pilsētas. Šis rajons ir slavens ar eksporta porcelānu no Sunu dinastijas laika (960-1279) līdz mūsdienām. Fransisko Goijas (1746-1828) oforts Aizmigušais saprāts dzemdē briesmoņus, 1799
Grafikas darbu sēriju Kaprīzes (Los Caprichos) veido astoņdesmit grafikas lapu. Drīz pēc publicēšanas tā kļuva plaši pazīstama gan Spānijā, gan citur. Kaprīzes iezīmē Goijas stila kvintesenci, ko raksturo jauna, daudz ekspresīvāka un brīvāka pieeja realitātes tēlojumam. Rembranta van Reina
(1606-1669) oforts Mātes portrets, 1628
Mākslinieka agrīnā perioda portretos - gan gleznās, gan grafikās - modeļa lomā māte parādās vairākkārt. Šis oforts ir viens no pirmajiem. Novgorodas skolas ikona Pestītājs (Spas Ņerukotvornij Mokraja Brada), XVI gs.
Ar ikonā redzamo tēlu saistītas vairākas leģendas. Viena no tām vēsta, ka Edesas valdnieks Agars V bija saslimis ar lepru. Sapnī viņam tika atklāts, ka tas izveseļosies, ja ieraudzīs Kristus seju. Valdnieks aizsūtījis gleznotāju Ananiju uzgleznot Kristus portretu. Kristus pielika pie sejas lakatu, uz tā palika attēls. Edesa pieņēma kristietību, uz attēlu uzlika uz koka pamatnes un novietoja virs pilsētas vārtiem. Sarkofāgs ar vāku un mūmiju, Ēģipte, 30. g. pr. Kr.-100. g., vāks 1069.-45. g. pr. Kr. (XXI dinastija)
Senās Ēģiptes sarkofāgs ar mūmiju ir vienīgais Latvijā. Pats sarkofāgs izgatavots no koka un apgleznots romiešu periodā. Tā ārpuse dekorēta ar pseidohieroglifiem, Anubisa figūru un spārnotu aci. Iekšpusē redzami apbedīšanas ceremonijas skati un svētā jeb Hora acs, lai aizgājējs varētu redzēt ceļu.