Hauska & Partner
2. Koalīcijas partiju vienošanās par komunikācijas jautājumiem (visi aprīkoti ar vienotiem vēstījumiem).
3. VID darbinieku apmācība (rokasgrāmata, situāciju izspēle), informatīvie materiāli VID klientu apkalpošanas daļās, lai nodrošinātu skaidrojošo darbu.
4. Savlaicīga sadarbības partneru identifikācija.
5. Intensīva reklāmas kampaņa (gan reģionālajos, gan nacionālajos medijos).
Hill + Knowlton
1. Politiskajām partijām, kuras uzņēmās atbildību par nulles deklarāciju, ir jāizskaidro sava pozīcija sabiedrības ilgtermiņa ieguvumu veidā pietiekami masīvi visa 2011. gada garumā. Uzturot politisko diskusiju, likumu būtu bijis labi pieņemt pavasara sesijā un gada otru pusi veltīt informēšanai.
2. Saeimai, Finanšu ministrijai un VID jākoordinē rīcība kopīga plāna ietvaros.
3. Kad likums pieņemts, nākamais solis ir call to action*. Ļoti precīzi jādefinē mērķa auditorija, lai pašā sākumā atsijātu tos, uz kuriem tas neattiecas, un fokusētos uz pamatauditoriju, kas tomēr ir mazākums.
4. Visticamāk, jāfokusējas tieši uz turīgākiem indivīdiem, nevis grāmatvežiem. Un šī auditorija tikpat kā visi ir banku klienti. Varēja mēģināt uzrunāt viņus ar banku starpniecību.
5. Šī ir reize, kad līdzekļus taupīt nevajadzētu, jo precīzi un pareizi nodots vēstījums ir tiešā kopsakarībā ar rezultātu.
*aicinājums uz rīcību
PR stils
1. Kā jau pakalpojumu sniedzējai iestādei primārais šajā situācijā ir sagatavot savus darbiniekus šī procesa kvalitatīvai un profesionālai nodrošināšanai, lai katrs VID klients, kam ir vissīkākais jautājums, saņemtu ātru un profesionālu palīdzību.
2. Pēc iespējas plaši un pamatīgi informēt katru, ko skar sākumdeklarēšana, kā to izdarīt, sagatavot un izplatīt videopamācības, instruktāžas teksta formā, kā mantiskā stāvokļa deklarācija aizpildāma.
3. Pastāvīgi informēt sabiedrību/medijus par mantiskā stāvokļa deklarēšanas gaitu, izvairīties no jebkādām spekulācijām, ievērot datu aizsardzības likumu.
4. Skaidri komunicēt par soda sankcijām, kas tiks piemērotas gadījumos, kad likums netiks pildīts un mantiskais stāvoklis nebūs deklarēts.
5. Lielisks un ļoti atbilstošs gadījums, lai beidzot sāktu aktivitātes sociālajos tīklos - VID kā pakalpojuma sniedzējam ir gan nepieciešams, gan lietderīgi.