Savas pārdomas un pieredzi, ģimenes ēdienkarti cenšoties padarīt arvien zaļāku, blogā atspoguļo Ekodizaina kompetences centra vides inženiere Jana Simanovska. Personīgo secinājumu un izjūtu starpā Jana dalās ar informāciju par interneta vietnēm, kurās atrodami vides pētījumi un iespējas aprēķināt, cik viena vai otra pārtikas produktu izvēle ir vai nav draudzīga dabai. Janas blogs: grafitilv.wordpress.com/ediens-personigi. Mazliet citā gultnē, bet ar līdzīgu - ilgtspējas - ideju darbojas biedrības homo ecos: kampaņa #Maisbergs, aicinot pievērst uzmanību pārtikas iepakojumam un tā samazināt ietekmi uz vidi. Interesanti un cilvēcīgi ir šīs kampaņas eksperimentā iesaistīto blogi jeb pieredzes stāsti, kuros viņi dalās ar mēģinājumiem iepirkties, saimniekot un šķirot atkritumus - dzīvot kaut mazliet zaļāk, nekā ierasts līdz šim. Lasiet un iedvesmojieties, un pamēģiniet mainīt savus ieradumus: www.homoecos.lv/lat/projekti/maisbergs. Nupat Latvijas Bioloģiskās lauksaimniecības asociācija, uzdodot jautājumu: «Vai bioloģiskā pārtika varētu kļūt par Latvijas iedzīvotāju ikdienas pārtiku?», sāka kampaņu BioLoģiski!, kas ilgs divus gadus un ar dažādām aktivitātēm skaidros Latvijas iedzīvotājiem, kas ir bioloģiskā pārtika, kā to pazīt, kā notiek tās sertificēšana. Kampaņa palīdzēs patērētājiem atrast, kur iegādāties bioloģisko pārtiku, kā arī iepazīstinās ar audzētājiem un ražotājiem. Kampaņas mērķis ir palielināt bioloģiskās lauksaimniecības marķējuma - ekolapiņas - atpazīstamību un iedzīvotāju informētības līmeni par bioloģisko pārtiku, tādējādi arī - bioloģiskās pārtikas patēriņu Latvijā. Pērn Latvijā bija gandrīz 3500 bioloģiski sertificētu saimniecību, 11% visas lauksaimniecībā izmantojamās zemes ir bioloģiski sertificēta, un strauji pieaug bioloģiskās pārstrādes uzņēmumu skaits. Kaut arī 22% Latvijas iedzīvotāju atzīst: ja ir tāda iespēja, viņi labprāt iegādājas bioloģiskos vai ekoproduktus, zināšanu par to, kas tad īsti ir ekoprodukts, daudziem trūkst. Tāpēc ļoti apsveicama ir kampaņas iniciatīva un izvēlētie līdzekļi, ar kādiem un kā kampaņas organizatori komunicē, skaidrojot bioloģiskās pārtikas nozīmi un priekšrocības. Kampaņas ietvaros notiks aktīva komunikācija sociālajos tīklos, tikšot arī veidots televīzijas oriģinālraidījums un īstenota sadarbība ar Latvijas skolām. Kampaņas vietne internetā: www.biologiski.lv, kā arī Facebook/BioLoģiski.
Bioloģiskā pārtika - veselīgāka
Šoruden sākušās vairākas kampaņas, kas stāsta par veselību,
dabai draudzīgu ēdiena izvēli un saprātīgu iepirkšanos. Vides
izglītības fonds īsteno tiešās pirkšanas kampaņu, apceļojot Latviju
un semināros stāstot par bioloģisku produktu priekšrocībām un
iespējām tos iegādāties maksimāli īsā tirdzniecības ķēdē - tieši no
ražotāja, tā saņemot gardus, sezonālus un augstvērtīgus produktus
par zemāku cenu nekā veikalos, atbalstot mazos bioloģiskos
saimniekotājus un saņemot piederības sajūtu, komunikāciju un
gandarījumu par labi veiktu izvēli.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.