Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Bīstamais NP-14 profils

«Par platā ceļa pro-blēmu ir uzskatāms tas, ka šāds ceļš skaidri nenorāda uz nepārprotamu un viegli prognozējamu braukšanas uzvedību. Tāpēc, braucot pa plato ceļu, ir jāievēro mērens braukšanas stils un jāliek lietā atbildīgas braukšanas iemaņas,» teikts pirms diviem gadiem va/s Latvijas valsts ceļi (LVC) izdotajā bukletā par braukšanu pa Via Baltica posmiem, kur pēc rekonstrukcijas izveidots 14 metrus plats ceļš ar pusotru joslu katrā virzienā, profesionāļi to pazīst kā NP-14 profilu.

Turpat bukletā minēts, ka ilgākā laikā autovadītāji pieņem platajam ceļam atbilstošu braukšanas stilu. Taču Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izpētītais liecina par pretējo: 2008.gadā Ainažu šosejas posmā no Baltezera līdz Lilastei avāriju (103) un tajās ievainoto (50) skaits bijis lielākais pēdējos četros gados.

Tas, ka situācija ar šo Tallinas ceļa posmu nav normāla, redzams arī, ja aplūko vidējos rādītājus valsts galveno autoceļu tīklā, skaidro CSDD Audita daļas vadītājs Ziedonis Lazda. Trijos gados notikušo negadījumu blīvums (tas, cik negadījumu ir uz vienu kilometru) gandrīz katrā šīs šosejas posma kilometrā būtiski pārsniedz valsts vidējo rādītāju. Arī negadījumu koeficients, objektīvāks rādītājs ar sarežģītāku formulu, kurā ņem vērā arī satiksmes intensitāti, uz Ainažu platā ceļa ir augsts.

«Šis profils der kaut kur lauku apvidū, kur bieži brauc traktortehnika, bet uz galvenajiem ceļiem tas tomēr nav izmantojams,» teic Z.Lazda. 2006.gada vasarā Satiksmes ministrija, CSDD un LVC vienojās uz valsts galvenajiem autoceļiem NP-14 vairs neizmantot, bet LVC informēt autovadītājus, kā pa šādu ceļu jābrauc. Tas tika darīts, 2007.gadā nodrukājot un izplatot informatīvo bukletu 50 tūkstošu eksemplāru metienā.

«Bija runāts par kampaņām - īsti neatceros, ka tādas būtu,» tomēr saka Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš, kurš praksē redz platā ceļa problēmas. Viņš norāda, ka ceļu policija iebildusi jau 2005.gadā, kad NP-14 profila dēļ tika grozīti ceļu satiksmes noteikumi. «Labi, ka jauns asfalts, bet no drošības viedokļa ceļš švaks,» teic ceļu policistu šefs.

Netraucējot citus ceļu satiksmes dalībniekus, lai palaistu garām ar lielāku ātrumu braucošu transportlīdzekli, drīkst pārkārtoties un īslaicīgi braukt pa ceļa nomali, ja tā ir ar asfalta vai asfaltbetona segumu, rakstīts noteikumos. «Taču daudzi pa nomali brauc nevis īslaicīgi, bet ilgstoši, tas rada bīstamas situācijas citiem satiksmes dalībniekiem: gan gājējiem, gan tiem, kas stāv uz nomales,» uzsver E.Zivtiņš, kurš uzskata, ka šī atļauja ir jāatceļ.

Sliktākais, ka šoferu paradums nodzīt citus malā un līkumot kā F-1 sacīkstēs nu sāk izpausties arī uz citiem ceļiem, saka Z.Lazda, kurš uzskata, ka «diemžēl šos posmus ar laiku mums vajadzēs pārmarķēt ar nepārtraukto līniju». Tā jau tiek darīts Lietuvā un Polijā, no kurienes platā ceļa ideja pārņemta.

Tomēr LVC valdes priekšsēdētājs Tālis Straume saka, ka pašlaik neko mainīt nav paredzēts. CSDD statistiku viņš vēl pētījis nav, taču jo-projām uzskata, ka šis risinājums ir krietni labāks par standarta divjoslu ceļu, tikai pirms ceļu būvēšanas labāk vajadzējis sagatavot autobraucējus.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?