Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vineta Vilistere-Lāce pastāstīja, ka Latvijas ražotāji šai piedāvājumā izrādījās ļoti ieinteresēti un kopā ar LIAA ir sagatavojuši un nosūtījuši Mitsubishi Motors sadarbības piedāvājumu.
«Šobrīd ir pāragri spriest, kāda būs atbilde,» saka V. Vilistere-Lāce.
Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības asociācijas (MMRA) priekšsēdētājs Vilnis Rantiņš saka - Latvijas ražotāji ir gatavi sadarbībai: «Mūsu uzņēmumiem ir jaunākās un modernākās iekārtas. Šādu politiku sākām jau pagājušās desmitgades vidū. Mēs ar nolūku nepirkām pašu lētāko aprīkojumu, saprotot, ka skopais maksā divreiz. Mums galvenais ir kvalitāte.»
Ja Mitsubishi lēmums būs pozitīvs, tas nebūs vienīgais autobūves uzņēmums, kas detaļas saviem spēkratiem ražo Latvijā. Mūsu ražotāju pakalpojumus izmanto gan Volkswagen-Audi grupa, gan Daimler-Benz, gan arī Scania un Ford grupā ietilpstošais Volvo.
Komponentus, kas vēlāk tiks izmantoti automašīnu ražošanā, Latvijā pērk Zviedrijas un Šveices kopuzņēmums ABB.
«Mums ir 300 reāli strādājošu ražošanas uzņēmumu, autobūvē no tiem ir specializējušies aptuveni četrdesmit. Tomēr, ja uzņēmumā ir labas iekārtas un redzams potenciāls ilgtermiņa sadarbībai, ražošanu pārorientēt uz autobūvi nav grūti,» stāsta V. Rantiņš.
Par iespējamo sadarbību ar Mitsubishi asociācijas vadītājs ir izvairīgs: «Savu gājienu mēs esam izdarījuši, piedāvājums ir izteikts - nu bumba, ja tā var teikt, ir viņu pusē. Ziniet, man īsti negribas teikt hop! un ieslīgt detaļās, pirms esam palēkušies.»
V. Rantiņš arī atklāja, ka patlaban kopumā viņa pārstāvētajai industrijai sokas labi, pēdējos astoņos mēnešos vērojams pat 38% pieaugums pret pagājušo gadu. Tiesa gan, smagā gada sākuma dēļ kopējais pieaugums nebūšot tik liels. Tomēr Latvijas rūpniecība atveseļojas, un brīžiem esot tā, ka pasūtījumu ir krietni vairāk par pieejamām ražošanas jaudām.
«Šobrīd vērojama tendence, ka autoražotāji pārorientējas un savus pasūtījumus no Ķīnas pārceļ pie mums. Galvenokārt kvalitātes un tuvā attāluma dēļ. Neslēpšu, ka savu lomu spēlē līdzīgā mentalitāte. Vācieši novērtē to, ka mēs investējam ražotņu modernizācijā un attīstībā, - šogad vien ar jaunām iekārtām apgādāti pieci uzņēmumi,» priecājas Mašīnbūves un metālapstrādes rūpniecības asociācijas priekšsēdētājs.