«Jā, šis gads ar to izceļas. Mēs domājam, ka tas ir, pateicoties reklāmas kampaņai. Šogad mēs bijām labi pamanāmi,» Dienai saka IM pārstāve Gundega Grīnberga. Interesi par dalību IM programmā šogad izrādījis rekordliels interesentu skaits, un par vienu vietu cīnījās 12 kandidāti.
Mārtiņš Drusts septembrī vadošu amatu Swedbank, kuru ieguvis, pateicoties 10 gadus ilgam karjeras kāpienam, nomainījis pret ekonomikas un līderības skolotāja darbu Ropažu vidusskolā. «Misija mani interesēja jau ilgu laiku, jo tā var ietekmēt apkārtējo cilvēku ikdienu, sākot jau no skolēniem. Es jau šobrīd redzu, ka tas kaut kādā veidā ietekmē manas ģimenes, līdzcilvēku un darbinieku ikdienu. Sākot ar to, ka ģimenē jāvienojas, kur mēs turpmāk dzīvosim, kā rīkosimies ar to, ka samazināsies kaut kāda ienākumu daļa,» viņš stāsta Dienai. Šobrīd Mārtiņu visvairāk satrauc tas, vai būs iespējams izjust katra vecumposma īpatnības. Līdz šim viņš ir vadījis dažādas mācību un treniņu programmas saviem kolēģiem, bet sadarbība ar bankas departamenta vadītājiem var izrādīties krietni vieglāka nekā ar skolēniem. «Mani biedē iespējamā audzināšanas klase, kas ir tādā vecumā kā mans krustdēls - 11. klase. Noteikti biedē arī tā atšķirība, ar ko atšķīrās 7. klases skolnieks no 6. klases skolnieka uztveres,» atzīstas topošais skolotājs.
Marku Gitermanu savukārt drīzāk biedē sadarbība ar vecākiem, jo pieredze ar skolēniem viņam jau ir - strādājis par informātikas un matemātikas skolotāju Rīgas 40. vidusskolā. «Nedaudz bail no audzināmās klases, jo man nav nekādas pieredzes darboties ar vecākiem. Tā būs 5. klase, tātad vairāk būs jārunā ar vecākiem, nevis skolēniem. Gan jau man būs grūti teikt priekšā, kas jādara, ja visi būs vecāki par mani,» spriež 23 gadus vecais Marks. Tomēr viņam neatliek nekas cits, kā šīs bailes pārvarēt, jo puisis savu nākamo darbavietu, Rīgas 22. vidusskolu, noskatījis kā labu atspēriena punktu nopietnai karjerai izglītības jomā.
IM šogad pamanījusies «nosmelt» daudzsološus jauniešus arī ārpus Latvijas robežām. Astra Ozoliņa pameta Strečlīdas universitātē Skotijā iesāktās pedagoģijas studijas, lai kļūtu par IM skolotāju mazā skolā Dobeles novadā - Gardenes pamatskolā. «Man bija iespēja palikt tur un darboties izglītības jomā vai braukt atpakaļ. Es izlēmu atgriezties Latvijā, lai izglītību pabeigtu šeit,» stāsta Astra. Mazā Gardenes pamatskola ir tieši tas, ko viņa vēlējās, jo, būdama nepazīstamā vietā ar samērā mazu iedzīvotāju skaitu, topošā angļu valodas skolotāja varēs pilnībā nodoties darbam. «Es to redzu kā iespēju, kā varu izpausties un dalīties ar savām zināšanām un pieredzi, ko varēju apgūt Skotijā,» saka Astra. Savās stundās viņa cer skolēniem parādīt, ka angļu valoda nav tikai gramatika, bet gan daudzpusīgs instruments.