Komisijas veikals skolotājiem
Galva nebija ilgi jālauza, un sadarbībā ar uzņēmumu, kas tikko jau bija izveidojis Ingas valodu skolas mājaslapas jauno versiju, operatīvi tapa arī interneta komisijas veikals tirdzniecībai ar valodu mācību materiāliem, kas paredzēti angļu valodas skolotājiem visā pasaulē. «Vairākus šādus veikalus atradu ārzemēs un izdomāju - kādēļ gan man pašai tādu neuztaisīt!» par savas idejas realizāciju stāsta uzņēmēja. Mājaslapa sāks darboties pirmdien, un pagaidām tajā būs nopērkami Ingas pašas izstrādātie mācību materiāli, tomēr viņa cer, ka ar laiku pievienosies arī citi autori ar saviem darbiem: «Pēc angļu valodas gramatikas materiāliem ir liels pieprasījums.» Turklāt ieguldījumi neesot lieli, jo lapa veidota uz gatava Joomla šablona bāzes, vienīgās modifikācijas veiktas tāpēc, ka atšķirībā no klasiskā interneta veikala šeit pārdevēju būs vairāk nekā viens.
Par lapas popularitāti gādās gan tās pareiza pielāgošana tīmekļa meklētāju vajadzībām, ko tautā sauc par SEO, gan arī tiešā reklāma, ar ko nodarbosies Inga pati, izmantojot savus kontaktus izglītības iestādēs Latvijā un ārzemēs.
Raksta tapšanas brīdī jaunā veikala adresē vēl gozējās daudzsološais uzraksts «Coming Soon», tomēr uzņēmēja solās, ka līdz nākamās nedēļas sākumam visam jābūt gatavam. Paralēli Inga sapratusi, ka ar esošajiem resursiem jauno mācību gadu nepievārēs, tādēļ aicina savai komandai pievienoties angļu un krievu valodas pasniedzējus.
Bezgalīgais mājaslapas stāsts
Nedaudz grūtāk ar ēdienu tirdzniecības ieviešanu internetā sokas taizemiešu restorāna Kotai īpašniekam Gintam Zīvertam. «Īstenībā mājaslapai bija jau jābūt gatavai līdz ar restorāna atvēršanu maijā. Tomēr dzīve ieviesa korekcijas, nācās nomainīt izstrādātāju, un tagad jau mēnesi viss atkal top no nulles.» Gints neizmantos risinājumus, kas pieejami gatavi, mājaslapa tiek izstrādāta īpaši viņa uzņēmumam - tas galvenokārt tiek darīts drošības pasākumu dēļ. Lapa piedāvās pasūtīt ēdienu piegādi uz mājām un arī apmaksāt to, tādēļ drošībai jābūt visaugstākajā līmenī, stāsta uzņēmējs. «Es ceru, ka dažu nedēļu laikā viss atrisināsies un lapa būs gaisā,» atklāj restorāna īpašnieks, ne bez lepnuma atzīstot, ka lapas dizaina autors esot viņš pats. «Man patiesībā ir laba pieredze mājaslapu dizaina veidošanā, vienu brīdi pat pelnīju ar to iztiku.» Gints arī uzsver, ka termiņu kavēšana nav tik traģiska, jo uzņēmums ir ļoti labi pārstāvēts sociālajos tīklos un ar klientiem elektroniski komunicē tur.
Pieci sekotāji
Mazgāšanas uzņēmuma tutinelli vienīgā pārstāvniecība ciparu pasaulē ir lapa draugiem.lv/tutinelli, kur tai ir tikai pieci sekotāji. Uzņēmējs Sandis Tutins atzīst, ka ar reklāmu galīgi nevedas - arī no pusotru mēnesi ilgušās radio kampaņas jēgas neesot bijis nekādas. «Viena firma man piedāvā izveidot uzņēmuma mājaslapu par Ls 40 gada abonēšanas maksu. Parunāšos ar tiem puišiem, varbūt tas ko līdzēs, sola, ka tad informācija par manu uzņēmumu parādīsies pirmajās vietās, ja kāds ierakstīs meklētājā kaut ko par mazgāšanas pakalpojumiem Rēzeknē,» Sandis teic.
Lēts un efektīvs risinājums
Romāns Ruzins sava uzņēmuma mājaslapu eritenis.lv ir veidojis pats. Tas nav funkcionāls interneta veikals, tirdzniecība vairāk notiek sludinājumu portālā ss.lv. Dažiem no viņa firmas izvietotajiem sludinājumiem ir pat 4000 skatījumu, bet no katra sludinājuma ved saite uz firmas mājaslapu. Sociālajos tīklos firma eritenis.lv nav pārlieku aktīva, un īpašnieks to skaidro ar resursu trūkumu: «Kvalitatīva komunikācija paņem daudz laika, savukārt nemitīgs spams un reklāma drīzāk atgrūž nekā nes labumu. Šajā gadījumā mana reklāma atrodas tieši tur, kur dodas cilvēki, lai iegādātos elektrisko velosipēdu, - ss.lv elektrisko velosipēdu sadaļā.»
Atpazīstamība ir svarīga
Savukārt Evas Narunovskas stāsts ir līdzīgs skumjajai atziņai par kurpnieku un kurpēm. Kaut arī ikdiena paiet, izstrādājot web bāzētus biznesa vadības risinājumus, uzņēmējai nekādi nesanāk laika pieķerties firmas mājaslapas itsapiens.eu jaunās versijas ieviešanai. «Šobrīd firma ir specializējusies uz vienu nišas produktu - CRM/ERP risinājumiem -, savukārt mājaslapa ir vēl no tiem laikiem, kad programmējām visu, ko vien vajadzēja. Protams, arī tagad esam elastīgi savā piedāvājumā, tomēr jaunajā lapas versijā gribam uzsvērt, ka esam nišas profesionāļi.» Eva stāsta, ka lapas atrodamību ļoti ietekmējušas publikācijas laikrakstā Diena: «Vienā brīdī apmeklētāji sāka gāzties kā no pārpilnības raga.»
* Šonedēļ Diena.lv no visām piecām nominācijām visvairāk balsu nominācijā Perspektīvākais starts