Rezultāti bijuši pat ļoti labi, zinot, kāda situācija izveidojās janvārī, kad no komandas aizgāja labākais pilots Jānis Miņins?
Janvāra preses konferencē Siguldā viens otrs smīkņāja, kad es teicu, ka mēs tik un tā pasaules čempionātā cīnīsimies par sešnieku. Ja atklāti, es pats biju pārsteigts par dažiem rezultātiem. Janvāra sākumā es nebūtu ticējis, ja kāds man teiktu, ka Maskalāna četrinieks Sanktmoricā būs pirmais, bet Čezānā otrais. Taisnību sakot, mūsu patiesās vietas ir tuvāk pasaules čempionātā uzrādītajiem rezultātiem, nevis tām vietām, kuras bija Sanktmoricā un Čezānā.
Latvijas bobslejistiem Kēnigszē, šķiet, nekad nav labi veicies?
Es tā neteiktu. Man vienreiz bija ceturtā vieta aiz trijām Vācijas ekipāžām. Miņins ir bijis pat trešais četrinieku konkurencē. Kēnigszē trase ir īpatnēja. Divās atslēgas vietās un vienā taisnē var ļoti daudz zaudēt. Apgāzties ir samērā grūti, taču pagriezt bobu šķērsām var itin vienkārši, turklāt pēdējās divas ar pusi virāžas vijas pret kalnu. Ja ir pieļautas kļūdas, ātrums strauji samazinās.
Tātad liela nozīme ir pilota meistarībai…
Tieši tā. Nepieciešama stabilitāte. Divnieku sacensībās atsevišķos braucienos divas ekipāžas laboja trases rekordus. Krievs Aleksandrs Zubkovs nebija to skaitā, toties stabili veica visus četrus braucienus un uzvarēja.
Domājot par Soču olimpiādi, varbūt jāsāk jaunu kamanu būvniecība?
No austrieša Volfganga Štampera sestdien paņēmu vienas divnieku kamanas, kuras izmēģināsim Siguldā. Tehnikas jomā mums nav katastrofa. Esmu lasījis komentārus, ka Melbārdim it kā kamanas neslīdot. Jā, varbūt neslīd, tikai vaina varētu arī pilotu sviru nepareizā raustīšanā, nevis kamanu konstrukcijā. Piekrītu, ka Melbārdis ar savām kamanām pasaules čempionātā par pirmo trijnieku nevar cīnīties, taču atcerēsimies, kāda bija situācija sezonas sākumā - tad vispār neviens nedomāja, ka pasaules čempionātā viņš varētu startēt. Tobrīd izlases pirmais pilots bija Miņins.
Starp citu, Miņinam decembrī startējot Eiropas kausa izcīņas sacensībās Altenbergā, Latvijai it kā būtu trīs starta vietas pasaules čempionātā Kēnigszē?
Jā, un pats galvenais, ka mums būtu arī trīs starta vietas nākamās sezonas Pasaules kausa izcīņas sacensībās. Nāciju vērtējums vairs nav tik svarīgs. Lielāka nozīme ir trešā pilota ieņemtajai vietai pasaules reitingā. Tiesa, Miņinam startējot Altenbergā, visticamāk, šāda situācija nebūtu izveidojusies un viņš brauktu Kēnigszē.
Pieļauj iespēju, ka Miņins atgriežas Latvijas izlasē?
Pagaidām par to nedomāju. Zinu tikai to - ja viņš atgriezīsies, tad ne vairs tādā statusā, kādā bija pirms aiziešanas no izlases.
Nākamajā gadā pasaules čempionāts notiks sarežģītajā Leikplesidas trasē Amerikā?
Domājot par nākamo sezonu, 26. martā piecu cilvēku sastāvā lidosim uz Leikplesidu. Tehniku līdzi neņemsim. Ir jau sarunāts, ka to mums iedos bez maksas. Brauciens paredzēts, lai Oskars Melbārdis Amerikas kausa izcīņas sacensībās pirmo reizi iepazītu Leikplesidas trasi.
Kas vēl brauks uz Ameriku?
Es, treneris Jānis Ozols, Melbārdis un divi stūmēji.
Kāds dalībnieku sastāvs paredzēts marta otrās nedēļas nogalē Baltic Open Cup sacensībās Siguldā?
Startēs mūsu ekipāžas, krievi, interesi izrāda arī polis Kupčiks un čehs Vrba.
Vai nav ieceres vēl kādu stūmēju pamēģināt pie pilota svirām?
Ir, bet ne jau uzreiz sacensībās. Patlaban mums ir trīs piloti (Edgars Maskalāns, Oskars Melbārdis un Uģis Žaļims - aut.). Ja būs vēl kāds, četrinieka ekipāžai stūmēju vairs nepietiks. Mums ir nopietni jādomā arī par perspektīvu stūmēju iesaistīšanu komandā.