Dzīvē visādas mašīnas izmēģinātas, stāsta SIA Auto gāze valdes loceklis Rolands Kudulis, kurš pašlaik ikdienā pārvietojas ar četrus gadus veco VW Golf. «1,6 litru motors un, protams, gāzes iekārta,» smaidot piebilst Kudulis, kurš ar gāzes iekārtu uzstādīšanu automašīnām nodarbojas jau vairāk nekā 10 gadus.
Tieši tik ilgi Rolands izvēlas arī auto ar gāzes iekārtu. «Tas ir likumsakarīgi, ka bizness sākas ar personīgo interesi par lietu, kura tev pašam kaut kādā veidā ir interesanta, bet nav piedāvājuma vai neapmierina esošais piedāvājums. Tā arī bija manā gadījumā. Nopirku mašīnu, kādu tobrīd varēju atļauties - pavecu mersedesu, kurš degvielu tērēja ne pa jokam. Protams, degviela toreiz nemaksāja latu, bet nauda paliek nauda. Braukt gribējās, un gribējās daudz, un tad ieraudzīju, ka ir arī tāda autogāze, kura maksāja divas reizes lētāk nekā benzīns. Sāku par to interesēties, sapratu, ka piedāvājums ir ļoti mazs, informācijas arī nekādas. Un tad domāju, kāpēc ar to nenodarboties, ja jau neviens neko tādu nepiedāvā,» stāsta Rolands, kuram laikā, kad benzīna cena pārsniedz latu litrā, darba netrūkst.
Izvēloties savu mašīnu, Rolands vispirms ņem vērā individuālās vajadzības - vai vadās ar to sevi tikai uz darbu, vai vajadzīgs ģimenes auto. Tā kā ģimenē ir tikai abi ar sievu, pašreizējās automašīnas Golf lielums un ietilpība viņus pilnībā apmierina. «Protams, lielāks motors, lielāka jauda, uzrāviens. Pēc tam kad mašīnu ar 3 litru motoru nomainīju pret auto ar divas reizes mazāku motoru, sākumā bija tā dīvaini. Bet esmu secinājis, ka golfs ir ļoti ņiprs, labs uzrāviens, ar apdzīšanu nav nekādu problēmu,» secina Rolands.
Kuduļiem arī svarīgi, lai mašīna ir komfortabla un ekonomiska. Un ekonomiska ne tikai no degvielas patēriņa viedokļa, bet arī remonts un apkope. «Parēķinot visas izmaksas mašīnai ar dīzeļdzinēju, benzīna un benzīna/gāzes dzinēju, cipars vispatīkamākais ir variantam «benzīns/gāze». Pie tā arī nonākam - benzīns/gāze un neliela mašīna,» izvēli pamato Rolands un piebilst, ka, izvēloties automašīnu Latvijā, ekonomija noteikti ir viens no galvenajiem nosacījumiem. «Daudzi mūsu klienti brauc ar lielām un lepnām mašīnām, bet arī grib ietaupīt. Un, ja nevar to uz apkopes un remonta rēķina, mēģina to darīt vismaz uz degvielas rēķina. Kāds gan šķībi skatās - vari atļauties braukt ar lepnu autiņu, bet liec gāzes iekārtu, taču, ja ekonomē, tad ekonomē. Kāda jēga tērēt naudu par degvielu, ja var ietaupīt.»