Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā -1 °C
Skaidrs
Sestdiena, 21. decembris
Saulcerīte, Tomass, Toms

Jāapgūst eksotiskie reģioni

Sauszemes kravu pārvadājumos importa un tranzīta kravu apjomu izaugsme turpina stagnēt, tāpēc it īpaši svarīgi ir sekmēt eksporta kravu kāpumu - šāds secinājums izriet no nozares ekspertu teiktā Dienai.

Pašlaik situācija sauszemes kravu pārvadājumu nozarē salīdzinājumā ar gada sākumu, kad Diena par to jau rakstīja, nav būtiski mainījusies. Tranzīta kravu pieaugums uz Krieviju nav palielinājies, un arī ekspeditoru firmu licencēšanas jautājums nav atrisināts.

Diena šoziem jau vēstīja, ka sauszemes kravu pārvadājumos galvenās problēmas ir Krievijas noteikto sankciju dēļ sarukušais kravu tranzīts uz šo valsti, kā arī daudzās ekspeditoru firmas «viendienītes», kas nodarbojas ar dempingošanu - pārvadā kravas par zemām cenām, pēc tam beidz pastāvēt un vēlāk atkal dibina jaunus uzņēmums. Tas iespējams, jo pašlaik ekspeditoru firmām nav nepieciešamas nekādas licences. Gada sākumā uzņēmuma Cargomax valdes loceklis Dmitrijs Vorņiku Dienai minēja, ka likumi ir pārāk liberāli, jo ļauj praktiski ikvienam sākt ekspeditora darbību, nenodrošinot minimālo «džentlmeņa komplektu» - pietiekamu pašu kapitālu un darbības apdrošināšanu.

Gan SIA Vervo direktors Māris Dreimanis, gan uzņēmuma Sonora valdes priekšsēdētājs Jānis Mozga, aptaujāti tagad, pavasarī, bilst, ka pagaidām nekas jautājumā par ekspeditoru firmu licencēšanu uz priekšu nav pavirzījies.

«Mēs esam uzrunājuši vairākas valsts institūcijas un nevalstiskās organizācijas, kas piekrīt, ka šo tēmu vajadzētu aktualizēt arvien vairāk, taču šobrīd reālas darbības vēl nenotiek. Noteikti laika gaitā šis jautājums tiks atrisināts, jo tas ir Latvijas valsts reputācijas jautājums un ir svarīgs starptautiskā, globālā mērogā. Ar licencēšanas palīdzību tiktu vairāk sakārtota nozare, un tas sekmētu godprātīgu uzņēmējdarbību un vienlīdzīgu konkurenci. Uzskatu - jo vairāk uzņēmēji runās par šo jautājumu, jo lielākas ir iespējas, ka tas tiks sakārtots,» norāda J. Mozga.

M. Dreimanis teic, ka 2016. gads finanšu rādītāju ziņā izskatoties cerīgāks nekā pērnais gads, lai arī nav vērojams tranzīta kravu pieaugums uz Krieviju. Palīdz tas, ka uzņēmums ir aktīvi attīstījis citus virzienus - gan uz Turciju, gan Kaukāza valstīm.

Savukārt J. Mozga norāda, ka salīdzinājumā ar kādreizējo izaugsmi autokravu pārvadājumu jomā kopumā ir pamatīgs kritums. «Ir vērojams neliels pieaugums kravu pārvadājumos uz NVS un Centrālās Āzijas valstīm, kas ir saistīts ar būvniecības sezonas sākumu, kā arī ar to, ka uzņēmēji šajās valstīs jau sākuši adaptēties konkrētās ekonomiskās situācijas apstākļos. Tomēr uzskatu, ka tāds kravu pārvadājumu apjoms, kāds tas bija 2013. gadā, 2014. gadā un 2015. gada sākumā, noteikti netiks sasniegts. Uzņēmējiem jārēķinās, ka tirgus mainījies un ka situācija noteikti nebūs tāda, kāda bija agrāk. Ir mainījušies tirgus noteikumi, kuri nekad nebūs tādi, kādi bija, tādēļ izdzīvos tie uzņēmumi, kuri spēs adaptēties esošajā tirgus situācijā un spēs mainīties līdzi paši. Noteikti nevajadzētu gaidīt, ka pēkšņi kaut kas mainīsies. Jāmainās ir pašiem un jākoncentrējas uz jaunu reģionu apgūšanu,» uzskata uzņēmējs. Viņš arī uzsver - lai gan nedaudz pieaug Latvijas eksporta kravu apjoms, tomēr tranzīta un importa kravu apjoms turpina stagnēt.

Jāatgādina, ka šā gada sākumā asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš Dienai uzsvēra: «Jaunie tirgi, kurus mēs aktīvi apgūstam, ir Kazahstāna, Turkmenistāna, Azerbaidžāna, arī Irāna un Afganistāna.»

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Sekli meli un kandidātu pazemošana

Pagaidām nezinot, kāds politiskais vai saimnieciskais tirgus novedis pie koalīcijas vienošanās tomēr atteikties no esošajiem kandidātiem un janvārī virzīt kopīgu Latvijas Bankas prezidenta ...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?