Guntars Catlaks
Tā īsti neatrisina izglītības pamatproblēmu un novirza sabiedrības uzmanību no tās. Pamatproblēma ir izglītības kvalitāte un pieejamība. Latvija nav tik liela, lai nevarētu uzturēt centralizētu skolu tīklu. IZM par to būtu jāuzņemas atbildība, un tad no skolām varētu prasīt arī vienlīdzīgu kvalitāti. Ir skaidrs, ka vecāki cenšas iedabūt bērnus skolās, kuras ir objektīvi labākas. Bet jādomā par to, kur tad paliks sliktākās skolas un bērni, kuri tajās mācās. Pašreizējā sistēma veicina sabiedrības noslāņošanos, un tā ir ļoti liela problēma.
Dace Strazdiņa
Pūres pamatskolas direktore
Man šķiet, ka mūsu valstī stāsts vairāk balstās uz naudu. Tā bija nevis izglītības kvalitātes reforma, bet gan tieši saistīta ar naudu, jo lēmumu pieņemšanu izšķīra tas, ka pietrūka naudas, lai realizētu pilnas izglītības programmas. Pūres pamatskolai tas [apvienošana ar Jaunsātu pamatskolu - red.] nebija vajadzīgs. Izglītība ir jānodrošina pēc iespējas tuvāk mājām, lai skolēnam nav jāceļas sešos no rīta.
Edgars Zalāns (TP)
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs
Izglītības reforma nāca kā zibens spēriens no skaidrām debesīm. Visi ilgi par to runāja, un tad tas notika budžeta samazināšanas rezultātā. Es domāju, ka skolu optimizācijas process turpināsies vēl šajā mācību gadā un, iespējams, vēl nākamā mācību gada laikā. Mazajām pašvaldībām tie lēmumi ir grūti, bet jāsaka, ka tie arī būs neizbēgami. Labi jau būtu, ja tas beigtos vasarā, lai cilvēki zina, kur pieteikt savus bērnus.