Daļa Dzelzceļa ministrijas funkciju tiks nodota Transporta ministrijas pārziņā, taču pārējie darbi uzticēti jaunveidotai kompānijai, vēstīja AP. Lai gan Dzelzceļa ministrijas pārziņā radīts pasaulē lielākais ātrgaitas vilcienu tīkls, tā iedzīvojusies simtiem miljardu lielos parādos un ļāvusi plaukt korupcijai.
Reformu atbalstītāji slavēja lēmumu. «Tas nozīmē, ka valsts likvidējusi pēdējo cietoksni, kas stāvēja ceļā reformām, kuras industriju no plānveida ekonomikas virzītu tirgus ekonomikas virzienā,» aģentūrai Xinhua norādīja pētnieks Vans Jimins.
Daļa analītiķu paredz, ka izmaiņas Ģimenes plānošanas komisijā iezīmēs triecienu viena bērna politikai, kuru aicinājuši atcelt arī vairāki demogrāfi.
Varas plāni iezīmē lielākās reformas Ķīnas varas gaiteņos kopš 1998. gada.