Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +5 °C
Daļēji apmācies
Svētdiena, 17. novembris
Uga, Hugo, Uģis

Ko darīt?

Sandris Točs

Vieni uzskata, ka Latvijas krājbanku ir iespējams atveseļot, citi cenšas iestāstīt, ka tas nav iespējams un nav vajadzīgs.

Kurš vainīgs? Kā vienmēr, šis jautājums ir skaļāks nekā konstruktīvais - ko darīt. Protams, ka vainīgi oligarhi. Šis skaidrojums ir īpaši ērts, jo oligarhi nav pie varas un neapdraud notikumu gaitu. Vladimira Antonova tēva Aleksandra Antonova stāstā tas izpaužas skaidri. Latvijas krājbanka nemaz neesot gribējusi finansēt airBaltic. Piespieduši pie varas esošie autoritatīvie cilvēki, kas draudējuši izņemt valsts struktūru depozītus no Krājbankas. Tas 2008./2009. gada situācijā, protams, būtu īpaši skarbi. Tā nu Latvijas krājbanka sākusi finansēt rijīgo airBaltic un - tautas valodā runājot - iegrābusies.

Atsauksim atmiņā, ka airBaltic nav lauku katlumāja, bet nozari balstošs uzņēmums, kura darbība ietekmē valsts ekonomiku. Turklāt valstij daļēji piederošs uzņēmums. Ētiski vai neētiski, taču, ja atbildīgais ministrs veicina, ka valstij piederošs sistēmisks uzņēmums piesaista līdzekļus, diez vai tas ir noziegums. Valsts uzņēmumu līdzekļu glabāšana vienā vai otrā bankā arī nav spiesta lieta. Turklāt, ja mēs ticam, ka Antonovs ir piespiests finansēt airBaltic, tad mums ir jātic, ka Antonovam airBaltic kā uzņēmums nav interesējis.

Antonova interese par airBaltic spilgti atklājas, 2011. gada 3. oktobrī slēdzot valsts un privāto akcionāru vienošanos par kompānijas finansēšanu, kurā Snoras un Krājbanka uzņemas nesamērīgas saistības. Tik lielas, ka potenciāli apdraud arī banku normatīvu ievērošanu. Darījuma padziļināta izpēte paredz partneru finansiālo iespēju noskaidrošanu, valdība par to maksā konsultantu firmai Prudentia, bet pieļauj darījuma slēgšanu, kas nostāda riska situācijā gan Latvijas krājbanku, gan airBaltic. Valsts puse ir noslēgusi vienošanos, kuru privātais akcionārs ir uztvēris kā akceptu rīcības modelim, kas vēlāk noved pie paša apsūdzībām finanšu pārkāpumos un Krājbankas darbības apturēšanas. Kurš vainīgs un kurš uzkūdīja vainīgo?

Metīsim mieru spekulācijām. Latvijas interesēs ir tas, lai darbotos mūsu uzņēmumi - airBaltic un Latvijas krājbanka.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?