Šī bija atziņu sezona.» Tās paturot prātā uzņēmējs ar apņēmību jau raugās nākamās vasaras virzienā - ja pietiks naudas, flotei varētu pievienoties ceturtā laiviņa, kopīgi ar pašvaldību plānots izveidot vienotas kuģu piestātnes norādes. Piesardzīgāki ir lielo pasažieru kuģu saimnieki - šī sezona pierādīja, cik viņu bizness jutīgs attiecībā uz izmaiņām tūrisma nozarē.
«Kopš sezonas sākuma esam pārvadājuši 24 tūkstošus cilvēku, dienā vidēji 230. No visiem pasažieriem puse bija ārzemnieki, otra puse - vietējie,» uzskaita uzņēmējs un atzīst, ka šāda pasažieru attiecība priecē. «Sezonas sākumā teju visi pasažieri bija vietējie. Tikai vēlāk, kad sākām sadarboties ar tūrisma aģentūrām, parādījās vairāk ārvalstu viesu,» saka A.Čaunāns. Pēc viņa novērojumiem, tipiskākās kuģīša pasažieres bijušas «kundzītes pēc piecdesmit ar mazbērniem». Pasažieru vidū arvien pieaugot ģimeņu skaits. «Vasaras otrā pusē brauca daudz ģimeņu no Kokneses. Vizināšanās ar kuģīti Rīgas kanālā daudzām ģimenēm bija galvenais iemesls atbraukšanai uz galvaspilsētu,» saka A.Čaunāns. Lūkojoties nākamās sezonas virzienā, uzņēmējs iecerējis izveidot vienotas kuģu piestātņu norādes, izveidot audiogidu 15 valodās, kā arī, iespējams, pabeigt vēl viena kuģa būvi.
Piesardzīgāks par nākamo sezonu ir lielo pasažieru kuģu Jūrmala un Jelgava saimnieks Iļja Ļitvinko. Šovasar bijis mazāk pasažieru, galvenokārt uz tūristu un korporatīvo pasākumu rēķina. Nākamajā sezonā līdz Rīgas jūras līcim varētu doties jauns retrostila kuģis, taču viss atkarīgs no ekonomiskās situācijas valstī.