Valsts a/s LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis, kas pats bijis hokejists un vadījis Latvijas Hokeja federāciju, skaidro, ka nauda nav piešķirta kā ziedojums, bet mārketinga aktivitāte sadarbības līguma ietvaros, lai nostiprinātos Krievijas tirgū un piesaistītu jaunus kravu apjomus. Viņš atgādina, ka Krievija ir nozīmīgākais Latvijas partneris kravu pārvadājumos, bet LDz Cargo esot vienīgais dzelzceļa kravu pārvadātājs Eiropā, kura apjomi šogad nekrītas. LDz Cargo peļņa pērn bija 9,1 miljons latu. U.Magonis piesauc argumentu, ka tā nav nodokļu maksātāju, bet gan uzņēmuma saimnieciskās darbības rezultātā iegūtā nauda. Sadarbības atdeve tikšot mērīta ar kravu pieauguma rādītājiem.
No LDz un meitasuzņēmumiem šogad vienīgi LDz Cargo atvēlējusi naudu Dinamo, bet par nākamo gadu LDZ neatbild, jo budžeta plānu vēl gatavo. Dienai nav izdevies noskaidrot, vai nauda atvēlēta arī pērn un cik liels ir minētā uzņēmuma mārketinga budžets. Šī nav pirmā reize, kad LDz mārketinga plāni izsauc kritiku. Pirms pašvaldību vēlēšanām PBK bija skatāmi īsi klipi bez vārdiem, kuros braukāja vilcieni, tika pārvietotas kravas, meitene gleznoja sliedes. Tā LDz par Ls 17 000 vēlējās pozicionēt savu potenciālu un uzrunāt biznesa partnerus, atzīmējot uzņēmuma 90.gadadienu.
Dinamo lielākā īpašniece ir gāzes importētāja Itera Latvija (sedz 90% no kluba USD 15 miljonu budžeta), bet akcionāru vidū atrodami pazīstami uzņēmēji un politiķi, arī ekspremjers Aigars Kalvītis (TP). Viņš daļu sabiedrības sadusmojis ar paziņojumu, ka būtu jauki naudu saņemt arī no citiem valsts uzņēmumiem, piemēram, Lattelecom un Latvenergo, piebilstot, ka Kazahstānā un Baltkrievijā komandas atbalsta arī valdības. Trešdien Dinamo noslēdza sponsorēšanas līgumu ar Aldari, kura summu neatklāj. Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers (LPP/LC) gribētu, lai klubu sponsorē arī Rīgas brīvosta. To gan liedz likums.