Satiksmes ministrijā Dienai uzsvēra, ka lidostai jāņem vērā gan lidostā strādājošo aviokompāniju intereses, gan jāiestrādā ieceres par jaunā lidostas termināļa būvniecību. Tomēr neoficiāli labi informēti avoti ministrijā Dienai norādīja, ka lidostas galvenais uzdevums būs ņemt vērā airBaltic intereses, kas tuvākajos gados, visticamāk, būs vienīgā, kas varēs audzēt pārvadāto pasažieru apjomus. Tāpēc ministrija uzdevusi lidostai veikt pārrunas ar visām aviokompānijām, kas veic tranzīta pasažieru pārvadājumus Rīgas lidostā, taču pēc būtības tā ir tikai airBaltic. Nacionālā aviokompānija nodrošina 65% lidostas apkalpoto pasažieru plūsmas. «Tas ir tikai loģiski, ka ļoti svarīga loma turpmākās lidostas attīstības plāna izstrādē būs airBaltic, jo šī aviokompānija nodrošina lielāko daļu pasažieru plūsmas lidostā,» neslēpj lidostas valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters. Viņš sola, ka arī citu aviokompāniju intereses netiks aizmirstas.
Kaut apturēti vērienīgie attīstības plāni, lidostas piegulošās teritorijas attīstība pārtraukta netiks. K.Peters norāda, ka jau drīzumā notikšot lidostas vadības un kādas Vācijas izstāžu rīkotājkompānijas tikšanās par izstāžu kompleksa būvniecību pie lidostas. Turpinās dažādu biroju plānu attīstība, tomēr tie varētu tikt ierobežoti, jo strauji krities pieprasījums pēc biroju platībām.
airBaltic termināļa projekts jau ir gatavs un prezentēts Satiksmes ministrijā, liecina neoficiāla informācija. Projekts paredz būvēt jaunu tranzītpasažieru termināli tajā pašā vietā, kur to būvēt bija iecerējis Turcijas kompānijas TAV Havalimanlari Holding AS (TAV) un Skonto būves konsorcijs. Tiesa, airBaltic piedāvātais terminālis ir uz pusi mazāks par TAV izstrādāto un savulaik prezentēto 300 miljonu eiro vērto projektu. TAV nav zaudējis interesi par Rīgu un izteicis gatavību piedalīties lidostas paplašināšanā, pielāgojoties situācijai.
airBaltic komentārus par lidostas projektu pagaidām nesniedz, taču aviokompānijas prezidents Bertolds Fliks iepriekš jau norādījis, ka tā galvenā interese ir iespējami ātri iegūt sev Rīgas lidostā modernu tranzīta pasažieru termināli, jo pašreizējā lidostas kapacitāte jau ir izsmelta.