Papildus velojoslas jēdziena nostiprināšanai Ceļu satiksmes noteikumu grozījumos iestrādāts arī punkts, kas paredz, ka velosipēdisti līdztekus taksometriem un elektromobiļiem varēs braukt pa sabiedriskā transporta joslu. Šāda rīcība gan izraisījusi diskusijas, un arī paši idejas autori atzīst, ka nepieciešams šo punktu vēl izvērtēt. Lielākie iebildumi nāk tieši no sabiedriskā transporta puses. SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis Dienai norādīja, ka ilgtermiņā šāds lēmums varētu gan ietekmēt sabiedriskā transporta pārvietošanās ātrumu pilsētā, gan arī drošību uz ceļa. Ņemot vērā, ka Rīgā sabiedriskā transporta joslas ir šauras, autobusiem un trolejbusiem radīsies grūtības apdzīt riteņbraucējus, kuri pārvietojas lēnāk. Tādējādi arī sabiedriskais transports būs spiests braukt lēnāk, un tas varētu radīt neapmierinātību pasažieru vidū. Otrs arguments ir riteņbraucēju drošība. Kā paskaidroja V. Zaķis, trolejbusu un autobusu šoferi objektīvu iemeslu dēļ var nepamanīt velosipēdistu, un sekas var būt dramatiskas.
Tam, ka riteņbraucēju pārvietošanās pa sabiedriskā transporta joslām neuzlabos satiksmes drošību, piekrīt arī a/s Rīgas taksometru parks padomes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks. Pēc viņa domām, ar šo lēmumu zudīs arī pamatojums, kāpēc sabiedriskajam transportam tika ieviestas speciālas joslas. Respektīvi, ar sabiedrisko transportu, iespējams, vairs nevarēs ātrāk nokļūt galamērķī kā ar personīgo auto. Iemesls tāds pats, kā Dienai norādīja Rīgas satiksmē, - šīs joslas Rīgā ir par šauru, lai tās dalītu ar riteņbraucējiem. Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere sacīja, ka pēc starptautiskajiem pētījumiem kopīga sabiedriskā transporta un velosipēdu kustība ir pieļaujama vismaz četrarpus metru platā joslā, paredzot velosatiksmei atdalītu telpu. Savukārt vietās, kur ir nepietiekams brauktuves platums, sabiedriskā transporta un velosipēdu joslu var izmantot tikai īsām distancēm - līdz 200 metriem un kur ātrums nepārsniedz 30 km/h. Viņa gan nevarēja pateikt, kāda platuma joslas ir Rīgā.
Argumentu par joslu šaurību par muļķīgu uzskata taksometru kompānijas Lady Taxi direktors Normunds Nurks. Viņš Dienai sacīja, ka viss ir atkarīgs tikai no transportlīdzekļu vadītāju kultūras un šādas izmaiņas tikai uzlabotu apstākļus riteņbraucējiem, rezultātā aizvien vairāk autobraucēju kā pārvietošanās līdzekli izvēlētos velosipēdu, tādējādi atslogojot Rīgas ielas. Ceļu satiksmes drošības direkcijā Dienai paskaidroja, ka ideja atļaut velosipēdistiem pārvietoties pa sabiedriskā transporta joslām ir saistīta ar to, ka patlaban riteņbraucēji nereti atrodas starp divām braukšanas joslām, kas rada lielāku bīstamību nekā atrašanās vienā - sabiedriskā transporta - joslā. Tāds pats arguments ir arī Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājam Viesturam Sileniekam. Tīri psiholoģiski velobraucēji jūtas neomulīgi, ja abās pusēs viņiem brauc mašīnas. Tāpēc jau tagad tiek pārkāpti noteikumi, braucot pa sabiedriskā transporta joslu, jo tas ir drošāk. «Ja cilvēks brauc pa malu, jo tas ir drošāk, tad tā arī jāļauj darīt,» norāda V. Silenieks.
Ideja par sabiedriskā transporta joslu izmantošanu arī velosipēdistiem pagaidām tikai tiek apspriesta, un rezultāts būs atkarīgs no spējas rast kompromisu. Gala lēmums vēl nav pieņemts arī par speciālo velojoslu ieviešanu.