Pilots pacelšanās laikā turējis kājas uz bremzēšanas pedāļiem, neapzināti piebremzējot lidmašīnu. Taču, cenšoties atraut lidaparātu no zemes un velkot stūri uz savu pusi, viņš ar pilnu sparu uzspiedis uz pedāļiem.
Eksperti min, ka skaidrojums šādai aplamībai meklējams faktā, ka A. Solomencevs agrāk vadījis Jak-40. Piloti, kuri pārgājuši no Jak-40 uz Jak-42 lidmašīnām, bieži vien pieļaujot šādas neapzinātas kļūmes abu aparātu konstrukcijas atšķirību dēļ.
Pedāļi darbojas līdzīgi: lai regulētu lidmašīnas virzienu, jānospiež pedāļa apakšējā daļa, lai bremzētu - augšējā. Taču Jak-40 lidmašīnās ir speciāli atbalsta punkti papēžiem, kas ļauj kājas nepārtraukti turēt uz pedāļiem, turpretim Jak-42 paredzēts, ka kājas atrodas uz grīdas. Lidotāji, kas pieraduši pie papēžu atbalsta punktiem, bieži vien neapzināti kājas novieto ierastajā pozīcijā uz pedāļiem arī citos lidaparātos.
7. septembra katastrofā gāja bojā 44 no 45 cilvēkiem, kas atradās lidmašīnā, arī latviešu aizsargs Kārlis Skrastiņš. Lidmašīna paceļoties nespēja sasniegt nepieciešamo augstumu un ietriecās antenu tornī.
Piloti varēja veikt ārkārtas nosēšanos. Eksperti min, ka pie sasniegtā ātruma arī tas nez vai glābtu no avārijas, turklāt piloti baidījušies no sankcijām, kas varētu sekot, ja hokeja komanda nokavētu maču, uz kuru lidoja.