Reklāmas aģentūras Leo Burnett Rīga direktors
Dalība izstādēs ir katra biznesa pamatu pamats! Tā ir ideāla vieta, lai satiktu cilvēkus un pastāstītu viņiem par sevi, savu uzņēmumu. Es pats esmu piedalījies vairākās starptautiskās izstādēs - gan ar sniegadēļiem, gan ar mūsu vēja tuneli -, esmu braukājis pa izstāžu centriem daudzviet pasaulē. Šanhajas World Expo vispār bija trešais nozīmīgākais gada notikums - uzreiz pēc pasaules čempionāta futbolā un olimpiādes. Pasaulē ir pieņemta prakse, ka izstādēs piedalās gan zīmoli, gan ražotāji. Attiecībā uz velosipēdiem gadā notiek divas svarīgas izstādes - viena Vācijā un otra Honkongā. Veiksmīgas dalības pirmais stūrakmens ir pats produkts. Jābūt skaidrībai, ko tu pārstāvi, jābūt gatavam konceptam. Otra būtiskā lieta ir iesaiņojums - kā izskatās stends, kas tajā būs atslēgas elements apmeklētāju piesaistē. Trešais - cilvēki, kas strādā stendā. Ļoti svarīgi, lai viņi saprastu, ko dara, būtu pārliecināti par produktu vai pakalpojumu, ko pārstāv, un spētu par to pastāstīt vismaz trijās valodās. Kārlis Smiltēns
SIA Velosports, TREK veikala mazumtirdzniecības vadītājs
Mēs izstādē Atpūta un sports nepiedalāmies. Šo lēmumu pieņēmām pirms trim četriem gadiem, kad sapratām, ka šī izstāde vairāk veltīta atpūtai, nevis sportam. Mēs tirgojam nišas produktu - sporta velosipēdus -, savukārt šajā izstādē mūsu segmenta pircēju tik daudz nav. Ar elektriskajiem velosipēdiem esmu braucis, arī mūsu pārstāvētais zīmols tādus ražo. Tomēr, mēģinot tos tirgot, atdūrāmies pret augsto cenu - Trek elektriskais ritenis maksā aptuveni 1200 latu, savukārt ļoti labu parasto velosipēdu var nopirkt par Ls 300-400. Bet domāju, ka šajā jomā progress noteikti būs jūtams un elektriskie velosipēdi kļūs vieglāki, lētāki, populārāki. Arī es labprāt uz darbu brauktu baltā kreklā, nesasvīstot un nepārpūloties ar lielu mīšanos. Mārtiņš Refbergs
Izstādes Atpūta un sports projekta vadītājs SIA BT1
Precīzu skaitli vēl nevaru nosaukt, tomēr aprēķini liecina, ka šogad izstādi apmeklēja vairāk nekā 19 000 interesentu. Apmeklētāji pamatā ir aktīva dzīvesveida cienītāji, kas interesējas par laivām, motocikliem, velosipēdiem, sportu, medībām, makšķerēšanu. Šī uzņēmējiem ir lieliska iespēja sastapt savu potenciālo klientu, komunicēt ar viņu, pastāstīt viņam par saviem pakalpojumiem un precēm un arī uzklausīt viņa vēlmes. Dalības izmaksas izstādē ir atkarīgas no uzņēmuma spējām un ambīcijām. Jārēķinās, ka stenda nomas maksa sastādīs tikai 30% no kopējām dalības izmaksām - klāt jārēķina arī stendā pavadītais laiks, izdales materiāli, stenda apgaismojums un noformējums. Neliela, 6 m2 stenda noma Ķīpsalas izstāžu hallē maksā 300 eiro. No papildu pakalpojumiem varam piedāvāt stenda sienu aplīmēšanu, apgaismojumu, īpašu grīdas segumu un pat izstādes stenda dizaina koncepta izstrādi.