Kurzemes prospekts ir gandrīz piecus kilometrus gara iela Pārdaugavā, Imantas un Kleistu apkaimē. Daudzi nenojauš, ka Imantā ir divi dažādi Kurzemes prospekta krustojumi ar deviņus kilometrus garo Slokas ielu. Pie viena atrodas Sudrabkalniņš, kur novietots tēlnieka Kārļa Zāles veidotais piemineklis Brīvības cīņu dalībniekiem. Otrs Slokas ielas un Kurzemes prospekta šķērsojums atrodas Imantā 5, gandrīz pie Rīgas robežas, kur Slokas iela aizstiepjas Babītes virzienā, lai netālu no Latvijas Universitātes rododendru audzētavas savienotos ar Jūrmalas gatvi. Šim otrajam krustojumam arī esmu pievērsis uzmanību.
Braukšanai Kurzemes virzienā ceļu caur Imantu parasti izmanto Babītes, Piņķu, Skultes un Mārupes iedzīvotāji, kā arī kravas auto transports. Īpaši šīs ielas iecienījuši smagi piekrautie baļķvedēju autovilcieni.
«Gribu pievērst Rīgas domes Satiksmes departamenta amatpersonu uzmanību Slokas ielas un Kurzemes prospekta krustojumam pie Slokas ielas 219. Šis ielu šķērsojums jau sen sauc pēc rekonstrukcijas. Par spīti tam, ka no Babītes braucošajiem darbdienās no plkst. 7.00 līdz 19.00 kreisais pagrieziens uz Kurzemes prospektu aizliegts, avāriju skaits pieaug. Nepaiet ne diena, kad uz brauktuves mētājas stikla lauskas vai bamperu paliekas. Bieži gadījies novērot, ka baļķvedēji ar visiem 30 kubikmetriem papīrmalkas mašīnā un vēl tikpat piekabē ar ātrumu virs 50 km/h tuvojas Slokas ielas krustojumam un droši griež iekšā pretējā joslā, jo citādi viņi nemaz nespēj veikt labo pagriezienu un netiek krustojumā. Reiz biju liecinieks, ka no Babītes puses braucošā vieglā auto vadītāja paniski nobremzēja, domājot, ka smagais auto sadursies ar viņas spēkratiem. Jāteic - gods un slava baļķvedēju autovadītāju meistarībai un bezbailībai, viss beidzās labi, taču arvien pieaugošās satiksmes intensitātes dēļ bez rekonstrukcijas šis krustojums ir bumba ar laika degli,» izklāsta Imantas iedzīvotājs Arkādijs Svetgorskis.
Nostāvot pusstundu pievakarē šajā krustojumā, secinu vairākas lietas: pirmkārt, šajā krustojumā patiešām ir augsta kravas auto satiksmes intensitāte. Otrkārt, par spīti aizliegumam veikt kreiso pagriezienu uz Kurzemes prospektu, to dara ne tikai dažādu taksometru kompāniju mašīnas, bet arī vieglais un kravas autotransports. Treškārt, auto, kas vēlas no Kurzemes prospekta pagriezties pa kreisi uz Slokas ielu, spēj tik fundamentāli nobloķēt krustojumu, ka apgrūtina pat 21., 37. un 46. autobusa satiksmi. Secinājums - pēc iespējas ātrāk nepieciešama šī krustojuma rekonstrukcija un luksofora uzstādīšana.