Abramoviča. Turnejas Sticky & Sweet šovs, kas otrdien, 4.augustā, notiks Dziesmu svētku estrādē Tallinā, ir Madonnas refleksija par laiku un vecumu. 16.augustā dziedātāja svinēs 51.dzimšanas dienu. Turneja sākusies pērnā gada augustā, šogad janvārī Madonna pieņēma lēmumu to pagarināt. Pagarināt šo turneju viņai nozīmēja pagarināt jaunību - dziedātāja labāk par pārējiem saprot, ka lielākais izaicinājums vēl ir priekšā: kā popmūzikas pasaulē, kuru viņa pati konstruējusi gandrīz 30 gadu, novecot skaisti, saglabājot pašcieņu? Tagad Madonna izbauda brīžus, kamēr koncertprogrammā Sticky & Sweet vēl var izrādīt ķermeni, lēkt ar lecamauklu un pašaizliedzīgi vīties ap striptīza stieni. Taču jutekliskums un sekss šajā šovā izpaužas nevis emocionāli, bet gan akrobātiski - Madonna ir izcila mākslas vingrotāja!
Protams, konteksta sajūta ir nepieciešama, lai gūtu pilnīgāku iespaidu par Madonnas koncertu. Madonnai veltīti filosofiski traktāti, dzimumu studijas un mārketinga pētījumi; viņa ir feminisma simbols un geju ikona. Gandrīz viss - gan labākais (šovs, klips, dejas), gan sliktākais (skatuviskais ekshibicionisms), kas patlaban vērojams popmūzikā, ir Madonnas izdomāts, pirmizrādīts vai attīstīts. Tas attiecas ne tik ļoti uz muzikālajām kvalitātēm (kaut arī noliegt vai apstrīdēt Madonnas hitu bagāžas nozīmi nav iespējams), bet gan uz masu kultūras varoņu un patērētāju psihoseksuālās attīstības «melodijām». Tieši Madonna diriģēja šos procesus.
Ievērojamā filosofe, literatūrzinātniece un feministe Kamilla Palja uzskata, ka Madonna savulaik «no jauna apvienojusi sievietes divas puses, kuras simbolizē Jaunava Marija, Jēzus māte, un Marija Magdalēna, grēciniece un ielasmeita». Madonnas fenomenu skaidro arī alternatīvās popmūzikas zvaigzne Torija Eimosa: «Madonnas parādīšanās 80.gadu sākumā nozīmēja seksuālo atmošanos kristiešu meitenēm. Sieviete, kuru sauc Madonna un kura dzied dziesmu Like a Virgin/Kā jaunava, - tā ir parādība, kuras nozīmi nedrīkst mazināt. Tāpat nedrīkst ignorēt visas mazas meitenes, kuras dzied viņai līdzi.»
Madonna kopējusi, atdarinājusi, zagusi/iedvesmojusies - no klubu kultūras, literatūras, kino, laikmetīgās dejas, modes, vizuālās mākslas. «Visu labāko uzņemu sevī kā sūklis un eju tālāk,» Madonna neslēpj. Mākslinieces dzīve pakļauta zvērīgai disciplīnai, viņa ir kontroles maniaks. Cilvēki, kuri pazīst viņas dzīvesveidu un režīmu, stāsta: Madonnai viss ir saplānots nevis pa minūtēm bet, pa sekundēm (pat tikšanās ar saviem bērniem); ēdienreizēs ir svarīgs katrs grams. Šai sievietei ir nelokāms raksturs: viņai ir teikuši, ka viņa neprot spēlēt ģitāru. Taču šajā šovā viņa atkal spēlē gandrīz vai hārdroku. Seksualitātes un reliģijas saspēle šajā dzīves posmā sociāli atbildīgajai Madonnai vairs nav tik ļoti aktuāla - priekšplānā izvirzās arī politiskas un humānas vērtības. Koncertā tiek pieminēti gan «Eiropas pēdējais diktators» Aleksandrs Lukašenko - pie «sliktajiem puišiem» (Baltkrievijas vīzu popdīva diez vai tagad saņems!), gan nogalinātā Krievijas žurnāliste Anna Poļitkovska - pie «svētajiem». Būs jau arī izklaide! Jau rīt Tallinā vairāk nekā 70 000 skatītāju savām acīm ieraudzīs klipa Vogue ikoniskās kustības - pievērsiet uzmanību, cik efektīgi Madonna ievietos mikrofonu savās Givenchy biksītēs.