Mūzikas klausīšanās, izmantojot austiņas, var liegt autovadītājam dzirdēt citas skaņas apkārt, piemēram, citas automašīnas straujo bremzēšanu vai vilciena tuvošanos. Līdzīgi kā skaļas mūzikas klausīšanās, arī austiņu izmantošana nav saskaņā ar drošas braukšanas principiem un var kļūt par cēloni satiksmes negadījumam. Vairākumā automašīnu gan uzstādīta rūpnīcas vai neoriģinālā audiosistēma, kas ļauj pievienot iPod vai citus audiopleijerus, taču nereti satiksmē redzami vadītāji, kas izvēlas klausīties savu mūziku no audiopleijera austiņās. «Šāds ieradums var būt ļoti bīstams. Lai gan lielāko daļu informācijas mēs iegūstam, izmantojot mūsu redzi, skaņas signāla nozīmību nevajadzētu novērtēt pārāk zemu. Tie autovadītāji, kas klausās mūziku, izmantojot austiņas, nedzird sirēnas, neatliekamās palīdzības automašīnas, tuvojošās automašīnas, kā arī citas skaņas, kas ļautu pilnvērtīgāk novērtēt situāciju uz ceļa,» skaidro Renault Braukšanas skola. Vēl vairāk - austiņu izmantošana autovadīšanas laikā liedz vadītājam dzirdēt arī skaņas, ko rada auto un kas var izraisīt negadījumu. Tas attiecas arī uz gadījumiem, kad vadītājs lieto tikai vienu austiņu. Dažās valstīs šāda rīcība ir pretlikumīga. Latvijas likumdošana šo jautājumu neapskata.
Bīstama arī gājējiem
Arī skaļas mūzikas klausīšanās automašīnā rada līdzvērtīgus draudus kā mūzikas klausīšanās, izmantojot austiņas. Papildus tam šis tiek norādīts kā viens no faktoriem, kas samazina koncentrēšanās spējas. «Svarīgi noregulēt mūzikas skaļumu, lai tā nenovērstu uzmanību no citām skaņām un autovadīšanas kopumā. Katram autovadītājam, kurš izmanto automašīnas audiosistēmas, vajadzētu arī samazināt laiku, kas tiek pavadīts to regulēšanai,» norāda Renault Braukšanas skolas instruktori. Skaļas mūzikas klausīšanās, izmantojot austiņas, var būt ļoti bīstama gājējiem. Arī viņiem, līdzīgi kā citiem satiksmes dalībniekiem, ir jādzird apkārt notiekošais. «Šķērsojot ielu, it īpaši vietās, kur ir slikta redzamība, nepietiek vien ar paskatīšanos apkārt. Automašīna, kas tuvojas lielā ātrumā, parasti vispirms ir dzirdama, nevis redzama,» skaidro Renault Braukšanas skolas instruktori. 5