Vai esi ticis skaidrībā, kāpēc Laplaņā braukšana nesanāca tik laba, kā bija cerēts?
Tur jau tā lieta, ka ne. Trases lejasdaļā vienā vietā zuda ātrums, bet, kāpēc tā notika, īsti nezinu. Pats vēl neesmu ticis skaidrībā.
Divnieku konkurencē Pasaules kausa izcīņas divos posmos ieņemtā 15. un 16. vieta skaidri norāda, ka šī nav tava disciplīna. Kas ir par iemeslu, kāpēc četriniekos ir labāks rezultāts?
Piekrītu atzinumam par divniekiem. Izskatās, ka tuvākajā nākotnē uzlabojumi arī nav gaidāmi. Mums ar Intaru (Dambi - aut.) pietrūkst masas. Starts nav slikts, taču distancē ātrums zūd.
Cik jums ir svars, salīdzinot ar konkurentiem?
Man ir 94, Intaram - 95 kilogrami. Citās komandās stūmēji ir tādi «bifeļi» - svarā virs 100 kilogramiem, tāpēc kamanas trasē arī labāk slīd.
Viens no variantiem ir kamanās ievietot smagumu, bet tad būs grūtāk bobu iestumt…
Jā, un dzīvsvars tomēr ir labāks nekā smaguma ripas. Vēl jau tad būtu jānoskaidro, kur ir labāk smagumus novietot kamanās.
Neesi dusmīgs, ka pagājušās sezonas stūmējs Daumants Dreiškens ir pārgājis uz Oskara Melbārža divnieku ekipāžu?
Ko tur dusmoties - Daumants mums ir tikai viens. Ja reiz Osim ir reāla iespēja divnieku konkurencē pacīnīties par medaļu, tad pilnīgi saprotams, ka Daumants brauc ar viņu.
Šosezon nopietnāk izjūti iekšējo konkurenci?
Grūti teikt. Manuprāt, mums vairāk ir jākoncentrējas cīņai ar citu valstu ekipāžām. Bet Osis patiešām šosezon labi brauc.
Runājot par konkurentiem, kā mainījušies spēku samēri un kuri piloti pārsteidz?
Holandietis van Kalkers ir kļuvis spēcīgāks, un kanādietis Springs daudzsološi sevi pieteicis. Ar viņu jau šosezon ir nopietni jārēķinās. Citādi visi, kas bija spēcīgi, tādi arī palikuši. Piemēram, vācieši, kuri Laplaņā pēc četrinieku sacensībām aizņēma visu goda pjedestālu.
Cik reāli ir cīnīties par pjedestālu četrinieku konkurencē?
Es domāju, ka četriniekos viss būs kārtībā. Starts mums ir augstā līmenī, atliek vien tāda nianse - kā labi nobraukt. Laplaņā vēl trases vidusdaļā mums braucienos bija otrais un trešais rezultāts. Šonedēļ sacensības notiks Vinterbergas trasē, kas ir viena no manām mīļākajām.
Pirms gada Vinterbergā bija negaidīti daudz kritienu?
Lejasdaļā ir pāris viltīgu vietu. Pirms gada, kad startējām Eiropas kausa izcīņā, vienpadsmitās virāžas izejā bija izveidots viens profils, nākamreiz, atbraucot uz Pasaules kausa izcīņas mačiem, - jau pavisam cits. Bija jāpielāgojas, kas sākumā ne visiem bija pa spēkam. Vinterbergas trase ir īsa. Ja nepieļauj kļūdas, ar labu startu var izcīnīt augstu vietu. Vinterbergā vienmēr arī līst. Tas būs liels brīnums, ja Pasaules kausa izcīņas sacensību laikā šeit spīdēs saule.
Pēc Jaungada būs pirmās sezonas nopietnās atskaites sacensības - Eiropas čempionāts Altenbergā…
Tā pat varētu būt mana vismīļākā trase, tā ka uz nākamajiem posmiem patiešām raugos ar pamatotām cerībām.
P. S. PK 3. posma sacensības divniekiem Vinterbergas trasē sestdien, četriniekiem - svētdien.