Filma izpelnījusies samērā pretrunīgu novērtējumu - to daudz jūsmīgāk un pozitīvāk vērtē ārzemju prese, nevis pašas Krievijas žurnālisti. Te nu vērtējums svārstās no radikāla «tā taču ir parodija par Zvjagincevu, un tikai Venēcijas festivālā tādai filmai arī ir vieta» (Krievijas daudzmiljonu tirāžas avīzes pārstāvis, kas vēlējās palikt anonīms) līdz ļoti atzinīgam ietekmīgā kritiķa Andreja Plahova vērtējumam, kurš uzsver filmas «spriedzi, draivu, erotismu» un piebilst, ka tā ļauj atcerēties pasaules kino labāko režisoru, klasiķu, veikumu. Viņš labus vārdus velta arī Gunas Zariņas darbam - filmā viņa ir sieviete, kas izsniedz miršanas apliecības.
Kaut līdz šim parādīta jau puse no konkursa programmas darbiem, nepārprotamu līderi nosaukt diez vai kāds riskētu. Nenoliedzami viena no gaidītākajām filmām konkursā bija Terensa Malika jaunais darbs To the Wonder/Brīnumā. Režisors, kurš ir viena no izcilākajām Amerikas autorkino personībām, pērn piedzīvoja triumfu ar filmu Dzīvības koks. Filma bija nominēta Oskaram, saņēma Kannu kinofestivāla Zelta palmas zaru un kļuva par pierādījumu bieži vien piemirstajai patiesībai, ka pēc Holivudas shēmām veidotās filmas nebūt nav viss un vienīgais Amerikas kino. To the Wonder sižetiski sasaucas ar Dzīvības koku, tā ir attiecību vēsture, intīmās pieredzes un izjūtu vēsture. Šoreiz gan Maliks akcentē nevis maza bērna sajūtas ģimenē, bet gan jaunas sievietes izjūtas, sevis meklējumus fiziskajā un garīgajā mīlestībā. Filmā galvenajā lomā Maliks ir filmējis Olgu Kuriļenko - ukraiņu aktrisi un modeli, kura jau gadiem ilgi dzīvo Parīzē. Viņas partneris filmā - ne vairāk, ne mazāk ir Bens Afleks, mācītāja lomā - Havjers Bardems. Viņa - vientuļā māte no Parīzes, viņš - amerikānis no ASV vidienes, kurp viņam līdzi devusies arī sieviete no Eiropas.
«Tik liela fiziskā slodze, kā filmējoties pie Malika, man nebija bijusi, viņš man lika nemitīgi skriet, staigāt, rāpot, dejot un tamlīdzīgi,» stāstīja Olga Kuriļenko, kura teju cēlā vientulībā pārstāvēja Malika filmu Venēcijā. Kā parasti Maliks uz savu filmu starptautiskajām skatēm neierodas. Šī amerikāņu ģēnija īpatnība jau paguvusi kļūt par jociņu objektu - Venēcijā ir salīmēti plakāti ar uzrakstu, vai kāds vispār ir redzējis Terensu Maliku? Varbūt šis vīrs ir tikai mīts? Joks. Protams, Terenss Maliks ir dzīvs un vesels, turklāt aizņemts, strādājot pie saviem jaunajiem projektiem. Jaunā filma diemžēl ir tikai vārga atblāzma no Dzīvības koka, turklāt filmēta ļoti līdzīgā manierē (nemitīga kameras kustība, satriecošas kadra kompozīcijas, cilvēka un dabas tēmas akcents).