Svarīga loģistika
Kā stāsta LIAA vadītājs, šī projekta intensīva izstrāde ilga ap diviem gadiem, jo bija jāatrisina vairāki tehniskie jautājumi. Tika apsvērtas arī citas iespējamas ražotnes atrašanās vietas, taču galu galā izvēlēta Ventspils. «Meklējot vietu mūsu ražotnei, prioritātes bija tieša pieeja loģistikas iespējām un kvalificēta darbaspēka pieejamība,» vēsta informācija Bauv How mājaslapā. Oficiāli par ražotnes atklāšanu uzņēmums plāno paziņot trešdien.
Kā Diena uzzināja Ventspils domē, projekts tiks realizēts divos posmos: šī gada augustā ražošana tiks sākta izīrētajā ēkā, savukārt nākamgad Bauv How plāno sākt rūpnīcas būvniecību Ventspils brīvostā, tai būs atvēlēti divi hektāri. Kopējais investīciju apjoms var sasniegt līdz pat 12 miljoniem latu, taču pilsētai sava nauda bija jāiegulda infrastruktūrā: pievedceļos, komunikācijās utt. Šīs izmaksas veido aptuveni miljonu latu pirmajam projekta posmam un līdz 1,5 miljoniem latu - nākamajam.
Gaida Coca-Cola
Kā vēsta Bauv How mājaslapa, pirmās ražotnes platība būs 18 tūkstoši kvadrātmetru un tā sastāvēs no 20 sektoriem, katram no tiem būs izejvielu noliktava un montāžas punkts. Strādājot ar pilnu jaudu, rūpnīca spēs ražot ap 160 tūkstošiem kvadrātmetru produkcijas gadā. To visu plānots eksportēt.
LIAA patlaban strādā ar vēl vienu lielu investīciju projektu - potenciālo Coca-Cola ražotni Ropažos, uzsver A.Ozols. Taču tas, vai tiešām Coca-Cola izvēlēsies Latviju, vēl nav skaidrs, jo tehniskā izpēte turpinās. Tieši tagad, pēc A.Ozola domām, ir visizdevīgākais brīdis jaunu projektu sākšanai. «Nekustamā īpašuma cenas sarukušas, krasi samazinājušās celtniecības izmaksas, kļuvuši pieejami kvalificēti speciālisti, un ir beidzies darba ņēmēju diktāts darba tirgū. Protams, daudzi uzņēmumi tagad saskaras ar finanšu grūtībām, taču tiem, kam brīvie līdzekļi ir, šis ir īstais brīdis īstenot paplašināšanas un attīstības plānus,» uzsver A.Ozols.