«Gribi izjust dzīves nesteidzīgo plūdumu? Apciemo _@latvijaspasts 84. nodaļu. Rindā 50 cilvēku, meditatīvā tempā strādā 1,5 lodziņi,» - šādu vēstījumu aizvadītās nedēļas nogalē savā profilā publicēja Dace D. Diena devās uz minēto pasta nodaļu Purvciemā, Ūnijas ielā, lai situāciju novērtētu klātienē.
Vizīte tika iepriekš saskaņota, un, iespējams, šī iemesla dēļ Dienas ierašanās brīdī pa darbiniecei sēdēja aiz visām piecām apkalpošanas letēm. Par spīti tam, izņemtais kārtas numuriņš nostādīja fakta priekšā - rinda pienāks pēc 30 cilvēkiem. Uzņemot laiku, Diena secināja, ka viens klients tiek apkalpots vidēji piecas minūtes, un klātesošie Dienai atklāja, ka savu kārtu gaidījuši apmēram pusstundu. Šī iemesla dēļ vērojama tendence, ka ienākušie klienti paņem kārtas numuriņu un uzreiz iziet pa durvīm, lai tuvākajā rādiusā nokārtotu vēl kādas darīšanas vai vienkārši pastāvētu svaigā gaisā.
Pastā laiku var kavēt, lasot piedāvājumu bukletus un izkārtnes, kas aicina turpat iegādāties krājobligācijas, no-slēgt līgumu ar kādu mobilo sakaru operatoru, noformēt līzingu. Nodaļā ir iespēja ne tikai iztērēt naudu, bet arī pie tās tikt - redzami aicinājumi saņemt divu veidu ātros kredītus, un viens no plakātiem sola, ka «lētākais aizdevums pieejams tikai Latvijas pastā». Konkrētajā pasta nodaļā cilvēki gan pārsvarā sūtīja vēstules, saņēma un nodeva pakas, iegādājās pastmarkas. Kādai kundzei darbiniece piecas minūtes palīdzēja noformēt adresi, vēl kāds pensionāru pāris bija ieradušies pakaļ precei, ko pasūtījuši no Televeikala skatloga.
«Pensionāri veido lielu mūsu klientūras daļu, pasts viņiem bieži vien ir tuvākā un ierastākā pakalpojumu saņemšanas vieta, un dažkārt lietas viņiem nākas skaidrot ilgāk. Taču rindas ir viļņveidīgas - pieplūdums ir pensiju saņemšanas dienās, tuvojoties rēķinu apmaksas termiņiem, arī kad ir akcijas, kad noteiktā laikā kādu preci vai pakalpojumu var iegūt par īpašu cenu,» skaidro Latvijas pasta Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja Gundega Vārpa. Viņas arsenālā ir vairāki attaisnojumi garajām rindām: trūkst darbinieku, vai arī «sastrēgumstundās» viņi devušies pusdienot. Tāpat G. Vārpa norāda: «Tagad ir vīrusu laiks, vai tad jums redakcijā darbinieki neslimo?» Garās rindas Ūnijas ielas pasta nodaļā uzņēmuma Pasta pakalpojumu nodrošināšanas departamenta direktora pienākumu izpildītājs Kristaps Krūmiņš vēlāk izskaidro ar to, ka īslaicīgi uz remontu tikusi slēgta otra tuvākās apkaimes pasta nodaļa.
Tomēr problēmas ar apkalpošanas un pakalpojumu kvalitāti šajā valsts uzņēmumā nav īslaicīgas. Pēc atslēgas vārdiem «Latvijas pasts» aplūkojot ierakstu vēsturi tviterī, redzams, ka lielākā daļa atsauksmju ir negatīvas un, ja arī uzraksta ko labu, tad pateicībā par kļūdu novēršanu vai uzņēmuma rīkotajām mārketinga kampaņām. Lietotājs Reinis Traidās tviterī raksta: «Šķiet, ka nav otras tādas valsts iestādes kā Pasts, kam tik ļoti būtu vienalga par savu tēlu un komunikāciju.» G. Vārpa apgalvo, ka uzņēmuma komunikatori «ļoti bieži atrisina situācijas», taču, lūgta paskaidrot, kā viņi var palīdzēt garu rindu gadījumā, atzīst, ka tas neesot uzreiz risināms jautājums, jo pasta sniegto pakalpojumu klāsts palielinoties. Steidzīgajiem viņa iesaka sūtījumus ar pirkumiem no interneta veikaliem un katalogiem izņemt Statoil degvielas uzpildes stacijās vai Narvesen tirdzniecības vietās, jo Latvijas pastam ar šiem uzņēmumiem ir noslēgts sadarbības līgums.