Pasaules kausa izcīņas 1. posmā Vistlerā iegūtā piektā vieta arī nav peļama, taču olimpiskais vicečempions Martins Dukurs sasniegumu latiņu pacēlis tik augstu, ka par palikšanu ārpus pjedestāla īsti gandarīts nav ne viņš pats, ne arī līdzjutēji.
Kalgari izcīnītā uzvara atdevusi optimismu?
Pēc Vistleras tik tiešām biju sašutis. Parēķināju, ka pieļautās kļūdas dēļ startā pats sev nozagu vietu uz goda pjedestāla.
Kāda bija sajūta pirms otrā brauciena Kalgari? Redzēji taču, ka krievs Tretjakovs tuvāko konkurentu apsteidza par 0,75 sekundēm, kas skeletonā ir liela starpība.
Tretjakova rezultāts mani vēl vairāk motivēja. Sapratu, ka uzvarēt varu tikai ar lielisku startu un nevainojamu braukšanu. Nedrīkstēju viņam daudz zaudēt startā. Sakoncentrējos, un starts izdevās. Sarežģītākās vietas arī izbraucu bez kļūdām. No malas jau trase izskatās viegli izbraucama, taču dažās virāžās atliek iebraukt 40 centimetrus par augstu vai zemu, un ātrums neizbēgami dzēšas. Vistlerā braucieni man bija sliktāki. Kalgari daudz palīdzēja SIKA komandā strādājošais Gregors Štēli, arī bijušais Kanādas braucējs Džefs Peins neliedza padomu.
Pagājušās sezonas treneris Matiass Bīdemanis jau strādā ar austrāliešiem?
Jā, taču mums ir saglabājusies lieliska sadarbība. Es pat nezinu, kā mēs ar Tomasu divatā būtu tikuši galā, ja austrālieši mums nepalīdzētu organizatorisko jautājumu risināšanā. Viņiem septiņi cilvēki trasē filmē braucienus un pēc tam piegādā samontētu materiālu. Uz lielā ekrāna mēs braucienus skatāmies kā kinoteātrī. Speciāla programma vēl aprēķina, kā kura virāža izbraukta.
Ko jūs varat piedāvāt austrāliešiem?
Savu padomu. Vispirms jau tehnikas sagatavošanā, kur mums iekrāta pieredze.
Ivo Pakalns jums vairs nepalīdz?
Viņš ir pārgājis pie kanādiešiem. Mēs viņam tik daudz nevarējām piedāvāt. Vistlerā mums Ivo palīdzēja uz starta uzlikt kamanas, un Kanādas pārstāvji jau sāka mest aizdomīgus skatus. Cik sapratu, Ivo nav pieejas videoierakstiem, lai tie pēc tam nenonāktu mūsu rīcībā.
Kā vācieši reaģē uz rezultātiem. Viņiem vēl nav izdevies kāpt uz goda pjedestāla?
Sākuši jau stresot. Dzirdēju sarunu pēc sacensībām, kurā viņi centās izdibināt, kā lai nodzēš 0,3 sekunžu atpalicību startā no Tretjakova. Treniņbraucienos Rommelam bija labākie rezultāti, taču mačos viņš palika septītais.
Lai vairāk trenējas!
Gan jau, ka viņi to dara labā līmenī, bet pagaidām rezultāta nav.
Ar tehniskās komisijas palīdzību viņi necenšas panākt sev vēlamo rezultātu?
Kamanas šoreiz neaiztika, toties piesējās par manu ķiveri. Esot «iegravums», kas uzlabo aerodinamiku. Līdz nākamajiem mačiem būs jāaizšpaktelē.
Jaunās kamanas slīd arvien labāk?
Nevaru sūdzēties. Vieglajās trasēs viss ir kārtībā, toties vietās ar lielāku spiedienu zūd ātrums. Būs jātiek skaidrībā. Pasaules čempionāta mājvietā Kēnigszē ir vairākas šādas virāžas.
Izslīdēja no gropes
Tomass Dukurs pirmā brauciena startā izcēla skeletonu no gropes, trases augšdaļā zaudējot jau vienu sekundi. «Žēl, jo, aprēķinot startā zaudēto, pirmajā braucienā man varēja būt ceturtais rezultāts. Arī treniņbraucienos bija no ceturtās līdz sestajai vietai. Lielākā daļa vainas jāuzņemas man pašam, lai gan arī sieviešu sacensībās pamanīju, ka sportistēm ir problēmas ar skeletona noturēšanu gropē.»
PK 1. posmā Tomass Dukurs bija desmitais.