Tomēr, kā izrādās, liela daļa akciju, kurās tiek izlozētas biļetes uz Positivus, notiek nelegāli, festivāla organizatoriem par zīmola izmantošanu ne santīma nesamaksājot. Nelegālo izložu skaits šobrīd jau mērāms desmitos, turklāt tādas rīkot atļāvušies ne tikai «kaktu kantori», bet pat viena no Latvijas lielākajām bankām un kāds no vadošajiem telekomunikāciju uzņēmumiem, Dienai atzina festivālu rīkojošās aģentūras Positivus Music līdzīpašnieks Andis Zusts.
Viņš norādīja, ka tiesības izmantot festivāla zīmolu savās reklāmas aktivitātēs tiek piešķirtas festivāla sponsoriem, līdz ar to uzņēmumi, kas biļetes izmanto kā balvas akcijās, to nesaskaņojot ar festivāla organizatoriem, pārkāpj likumu. «Skaidrs, ka visvieglākais veids, kā audzēt sekotāju skaitu sociālajos tīklos, ir izkarināt «burkānu», un Positivus biļete kā burkāns firmai ir salīdzinoši lēts. Virkne uzņēmumu, ar mums to nesaskaņojot, vienkārši nopērk biļeti, uz kuras turklāt rakstīts, ka publiska izplatīšana ir iespējama tikai saskaņojot ar organizatoru, un izliek to izlozē. Tie varbūt nav tiešie zaudējumi, bet tā ir kaitnieciska rīcība, jo rada negūtu peļņu. Ja visi uzņēmumi, kas tā rīkojas, būtu mūsu oficiālie sponsori, iespējams, mēs varētu atvest uz Latviju daudz skaļākas grupas. Un šogad tas ir tiešām «epidēmiskā» līmenī,» viņš skaidro.
Latvijas reklāmas asociācijas ētikas padomes loceklis Varis Lāzo Dienai savukārt atzina, ka gadījumā, ja šādas nesaskaņotas akcijas notikušas, tas tiešām ir reklāmas ētikas un - atkarībā no tā, cik stingri savu zīmolu aizsargā Positivus organizatori - iespējams, arī juridiskas dabas pārkāpums. V. Lāzo gan piebilda, ka viņa personīgā pieredze liecina, ka 99% gadījumu šādu akciju rīkošana tomēr tiek saskaņota ar balvas ražotāju. «Tas ir tikai loģiski, kaut vai tāpēc, ka tad apmaiņā pret to, ka balvas zīmols tiek popularizēts, pašu balvu var no tās ražotāja saņemt par lētāku cenu. Turklāt nesaskaņojot, var sanākt arī juridiskas dabas problēmas,» viņš norāda.
A. Zusts gan Dienai atteicās nosaukt konkrētus uzņēmumus, kuri šādi rīkojušies, jo visi, kam par to aizrādīts, esot pārkāpumus novērsuši. Tomēr viņš uzsver, ka šādu akciju šogad bijušas pat vairāki desmiti, un tās rīkojuši gan minerālūdens izplatītāji, gan ātro patēriņa kredītu sniedzēji, gan kāds mobilo sakaru operators, gan viena no lielākajām Latvijas bankām. Ņemot vērā, ka starp Positivus ģenerālsponsoriem ir gan mobilo sakaru operators Tele2, gan banka Nordea, saprotams, ka oficiālo sponsoru tiešo konkurentu rīcība viņus nav iepriecinājusi.
«Mēs nevēlamies nevienu kārt pie kauna staba, nosaucot konkrētus zīmolus, pagaidām mūsu mērķis ir pievērst uzmanību šai problēmai, jo sajūta ir kā cīnoties ar lavīnu. Varētu teikt, ka pēdējos mēnešos esam vairāk nodarbojušies ar savu tiesību aizstāvību, nekā ar festivāla organizēšanu. Turklāt, nedaudz papētot situāciju sociālajos tīklos, var redzēt, ka tā nav tikai mūsu problēma, bet no tā cieš visi Latvijas koncertorganizētāji un latviešu grupas. Sociālo tīklu nozīme nākotnē tikai pieaugs, tādēļ nākamgad esam gatavi ieņemt daudz stingrāku pozīciju,» viņš piebilda.